Varför så många olika bud?

Som ni ser från förra inlägget så har jag och Signe åkt pulka idag. Eller Signe åkte pulka och jag drog. Skönt att vara ute i friska luften en stund, och idag var det ju tom plusgrader ute. Men inte lika kul innan man kommer ut, för Signe vet liksom inte vad som väntar och tycker det inte alls att det är roligt att klä på sig!

Signe åt ingen välling inatt, utan hon drack en flaska tio i sex först! Härligt härligt! Men jag hade vart upp nån gång innan för att ge henne nappen. Förr kunde man få gå upp vid ett redan men oftast behöver man inte gå upp förrän framåt tre tiden nu. Och klockan tio över åtta gick jag upp och kikade vad hon hade för sig, då låg och pillade på figurerna på spjälskyddet och blev så lycklig över att jag kom. Inte ett ord hade hon sagt, så vem vet när hon vaknade :) Skönt var det iaf att få sovmorgon!

Skrev ju igår att det skulle bli lungt och skönt så fort Signe somnat... Det vart en bökig kväll. Hon hostade och grät massivs. Hon somnade och sov korta stunder däremellan, men det var inte förrän vid halv tio som hon somnade på riktigt. Då hade jag tagit med henne till vår säng och låg där med henne. Då var hon lugn och kunde somna in till slut. Vi tänkte låta henne sova kvar i vår säng, jag tyckte det kunde vara lite mysigt också för det var ju jättelänge sedan hon sov med oss nu, men efter fem minuter förstod vi att vi var tvungen att bära över henne till hennes rum. Hon var så täppt i näsan att vi hörde varenda andetag hon tog.

Min granne Anna skrev en kommentar igår om att deras barnläkare sagt att man absolut inte ska ge Bricanyl till barn för att de får hjärtklappning. Varför gör man då det undrar jag?!  Man måste verkligen vara läkare för att kunna vara patient. De hade fått Mollipect utskriven av deras barnläkare. Läste på Fass att man använder det vid hosta med segt slem och samtidigt behov av luftrörsvidgande effekt. Hur kan det komma sig att läkaren jag talade med sa att det inte fanns någon hostmedicin för så små barn som Signe när denna gäller från 6 månader?! Gaahh!
Ikväll verkade hon bättre iaf, och jag vill inte ge henne medicin i onödan så vi struntade i att ge henne nåt (Anna kom ner med Mollipect imorse så vi hade ju kunnat ge henne det). Gav henne bara nezeril och än så länge verkar det gå bra! Hon somnade snabbt och har inte hostat nåt ännu.
Det sjuka är att en bvc sköterska i Bollnäs hade sagt till en av mammorna i min föräldragrupp att barnen lätt kan bli speedade av bricanyl och att man därför bör ge dem det 1,5 timme före läggning ungefär. Varför ska man överhuvudtaget ge nåt till små barn som de blir speedade av? Nä, det känns inte bra att det ges så mycket olika bud inom vården. De har kanske det viktigaste jobbet av alla, känns det inte som att de borde vara lite mer samspelta då?

Nu kollar jag på DH. Som vanligt på en tisdagskväll. Per han tränar. Som vanligt på en tisdagskväll.

Jag gjorde riktig mos idag. Otroligt att det var första gången. Det är så mycket godare än pulvermos.

Kommentarer
Postat av: Malin

Va skönt att du fick sova ut lite!

Postat av: Anna

Hoppas att hon fortsätter att bli bättre.. jag kollade lite idag och om Signe går på bvc i Bollnäs så hör hon till hälsocentralen i Bollnäs (punkt). Så det kan du framföra nästa gång du kanske behöver ringa till dom..

2008-11-04 @ 22:44:32
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Kristina

Vår läkare sa att barn kan få hjärtklappning av bricanyl. det är en vanlig biverkning av den. Inget farligt och det går över på en stund. Vi märkte inget på Ivar. De blir speedade just för att de får hjärtklappning. Eller KAN få hjärtklappning, det är inte alls säkert att så sker! Ger ni henne bricanylen nu?

2008-11-05 @ 07:26:11
URL: http://kikinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback