Fullspäckad vecka

Signes gammelfarmor har vart här idag. Hon hade med sig en syster till sig också, och Signe tyckte som vanligt att det var kul med besök.

Efter middagen for vi till Segersta och hälsade på Tomas, Veronica och Amelia! Det var kul att umgås lite, vi gör det alldeles för sällan. Signe blev bjuden på majskrokar och åt som en galning! Vet inte hur många hon proppade in, men många var det. Det var längesen hon fick krokar, hon blir så himla kladdig av det så hon brukar få kex istället.

Signe har krypit massa idag! Helt plötsligt tycker hon att det är roligt att vara på golvet ensam igen, för nu kan hon röra sig och ta de saker hon själv vill ha. Skönt för mig med! Och hon är så söt när hon tar sig fram på alla fyra.

Imorgon ska vi på barnvagnsvbio! Länsförsäkringar delade ut gratisbiljetter till Mamma Mia. Det ska bli kul att se hur det går. Bion börjar klockan 10 och vår mammagrupp ska ses vid halv tio. Då Signe brukar sova som skönast. Sånna här gånger vore det skönt att ha gångavstånd till stan, så att man bara kunde ta vagnen när Signe sov i den. Får se när hon vaknar imorrn bitti. Kanske får åka ner tidigare så att hon får sova ett tag iaf. Men inge kul att promenera runt nere på stan klockan halv nio om det regnar precis...
Efter halva bion är det en paus på en halvtimme, får väl se om man kan vara kvar på hela. Det verkar bli mycket folk!  Vi har biljettnummer runt 130 och vi pratade med en tjej på öppna förskolan som hade nummer 1...

På eftermiddagen kommer Helene och Klara hit och hälsar på oss och på torsdag kommer mamma och pappa med en säng till vårt extrarum. Skönt att kanske ha det som ett riktigt rum istället för ett förråd... Sen är det fredag och då kommer tjejerna! Så det är en fullspäckad vecka minsann!

Nu ska jag se till att väskan till bion imorrn är packad och klar. Man vet aldrig hur morgonen kommer att se ut. Sen ska jag försöka sova.


Käkar krokar för glatta livet!


 

Gåträning!

Kommentarer
Postat av: Sara

I natt drömde jag en helt sjuk dröm. Jag drömde att jag var hem till er och hälsade på. Satt och lekte med Signe och frågade henne om hon kunde säga Sara. Då uttalar hon klart och tydligt -Saaaarrrraaa! Du blev skit sur på mig för hon hade inte lärt sig säga mamma än. Fick nästan lite skuldkänslor när jag vaknade. Men jag kan ju inte rå för vad jag drömmer. Så även om de inte behövs, så ber jag om ursäkt!



Hoppas att de går/gick (beror på när du läser detta) bra på bion!

Postat av: Sara

Va roligt med bio, har hört att den filmen ska vara jätte bra! Hoppas det går bra för er och att ni slipper regn när ni ska iväg!

2008-11-19 @ 07:30:35
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: Jessica

Gud vilka fina ögon Signe har!!!

/Jessica

2008-11-19 @ 09:16:57
URL: http://wollarth.spaces.live.com/
Postat av: Erika

Vad roligt, den filmen är bra! Eller tja handlingen är väl inge vidare men det är musiken som är grejen. Som det ska vara i musikalfilm :)

2008-11-19 @ 10:33:04
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/
Postat av: Lina

Åh, va härligt att se Signe nu när hon är så snabb på golvet! =) Mår hon bättre från förkylningen? Vi hade tur, febern gick över för Tuva och hon vaknade 01 i natt och sen sov vi till 08...så skönt! Men tänk vad nätterna är olika, finns liksom inga regler för hur det kommer bli nu känns det som.

Va kul med bion, du kommer aldrig vilja gå därifrån i pausen!! =) Den gör att man bara vill dansa genom livet, blir så glad av den!!

Ha en bra vecka!

Kram

2008-11-19 @ 11:02:34
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback