Glass, men inte i stora lass

Igår natt sov jag ungefär 2,5-3 timmar... Hade makalöst svårt att somna och när jag väl började slumra till vaknade Signe. Hon var väldigt snorig igår natt och bökade runt massa så det lång tid innan hon kom till ro. När jag väl somnade runt 2 tiden vaknade jag sen vid halv fem av att jag drömde att hon hade kräkts och vad konstig på kinden (?). Så jag måsta gå in till henne och kika så allt var okej. Då hade hon inte täcket på sig så jag drog på det och då vaknade hon... gaah! Sen somnade hon inte om mer.

Som tur var somnade hon inne igår. Tänkte att jag måste ge det en chans till för jag var dödstrött. Jag låg och sjöng vaggvisor och hummade (hmmmm - det gjorde henne lugn när hon var mindre) och till slut sov hon! Tog en kvart och hon rullade bara runt lite fram och tillbaka, inget gnällande. Så vi sov i 2,5 timme. Det behövdes verkligen. Både för henne och mig.

Det kändes som att både jag och Signe behövde få komma ut och träffa folk eftersom det har vart mycket tid hemma pga förkylningen. Så vi for till öppna förskolan där vår mammagrupp var. Signe vart jätteglad över att få leka med andra barn och det var skönt även för mig att få träffa lite vuxna. De är så söta småtjejerna, för det märks så väl att de blir glada av att vara med varandra!

På eftermiddagen sov Signe 2 timmar, så hon tog verkligen igen sig för den dåliga natten.

Per var och kollade på bandy på kvällen och jag och Signe lekte och läste böcker. Hon älskar verkligen böcker! Fick hon bestämma skulle hon nog stå hela dagarna vid bokhyllan och dra ut böcker. Efter ett tag sätter hon ner sig på rumpan och då vill hon att man ska läsa. Sötnos.

För att få i henne de sista skedarna med penicillin igår kväll lockade jag med vaniljglass. Signe har inte ätit glass förut och kommer nog inte att få göra det på länge. Men jag var tvungen att prova med nåt nytt så att hon av nyfikenhet skulle öppna munnen, och det lyckades! Hon ville helst hålla i glassen, men då blev det nog kallt för hon blev ledsen. Det var ett lager med isglass utanpå som jag skar bort högst upp, men det gjorde nog att det blev ännu kallare åt hennes små händer!
Hon var inte överförtjust i glassen utan smakade bara lite försiktigt, men det räckte för att få in medicinen! Nu får vi hoppas att öroninflammationen är borta!


Nattis, Alma och Signe har kul ihop!


Vad är det här för konstigt kallt?

Kommentarer
Postat av: sara

nej, eller det där med könsroller och så är ju ett hett ämne, och alla har rätt till sin egen åsikt. men jag tycker ju som jag skrivit tidigare att man måste neutralisera alla färger så att rosa (för det är ju främst rosa det brukar handlar om) inte förknippas med små söta tjejer.. jag personligen gillar ljuva blekrosa toner, men försöker ge lillan starka rosa-färger (tycker barn ska ha mycket färg) och jag tycker faktiskt att starkt rosa grejer inte är särsilt könsbundet...





oj så jag svamlar...:)



men nej, sjävklart ska man få ha rosa till sina barn!!!!! Men enligt min personliga åsikt så bör man ändå vara medveten om vad man förmedlar till sina barn. aktiva val, liksom :)



men man ska inte missunnas använda en färg som man älskar och anklagas att vara "fast i könsrollerna"...



jag vägrar sluta använda rosa bara för att alla andra tycker att det är fel. dessutom är det ju en modefärg just nu, så det är svårt att undgå att köpa:)



varför härjar man inte lika mycket om klänningar och kjolar på flickor ? det är ju precis lika kösnbundet? nej, har man bara en brun, grå eller grön klänning så är man safe, eller vad? ;) typiskt "manliga" färger verkar ju vara normen, är inte det också fel isåfall...?



märks det att jag är trött på alla som klagar på färgen rosa, precis som att det är färgen som är det verkliga problemet? :)

Postat av: Magda.

Härliga foton på söta barn!

Ser ut som att Signe & Alma redan fattat att mamma´s plånbok är någonting man ska vara väldigt glad över att lägga fingrarna på ;)

2008-11-14 @ 08:00:16
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Elin S

Vilka ögon hon har, helt otroliga!

2008-11-14 @ 11:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback