Flängig dag

Idag har vart en halvdan dag. Har kännts stressig, men nu ligger Signe och ska sova så då blir det lugnt och skönt sen. Och Per har tagit reda på disken, skönt!

Vi har vart till Hälsocentralen idag. Ringde till Bollnäs först eftersom hon på sjukvårdsrådgivningen gav mig det numret och hänvisade mig dit. Men hon sa att vi hörde till Kilafors. Vi ligger ju mitt emellan och på bvc sa de att vi fick välja. Men inte när det gällde hälsocentralen minsann... Hade tid fem över elva så jag fick lyfta över Signe från vagnen till bilen eftersom hon sov, och då vaknade hon såklart. Sen fick vi ändå vänta nästan en halvtimme i väntrummet. Irriterad.
Blev inte bättre utav att vi fick en läkare som kändes rätt oengagerad. Om barnet är för liten för att själv förstå borde väl läkaren ändå kunna tala om för föräldern vad han tänker göra? Han tog en pinne och körde ner den i Signes hals så att hon fick kväljningar och höll på att spy! Han kunde väl att sagt innan att han nu skulle kolla hennes hals och att hon kanske kommer att tycka det är obehagligt, eller nåt sånt! Nä då, han bara tog fram pinnen, öppnade hennes mun och körde in den. Jätteirriterad.
Sen sa han på ett likgiltigt sätt att det minsann var alldeles för mycket vax i Signes öron för att han skulle kunna se om de var okej...! Jaha! Vi åkte dit för att hon har hostat tills hon har kräkts två kvällar i rad, så det slutade med att vi fick med oss flytande bricanyl hem. För att öppna upp luftvägarna. Hon är för liten för att få någon bra hostmedicin. Alltid nåt. Men jag var inte nöjd med läkaren! Jag tycker att en läkare som undersöker ett barn, oavsett om det bara är nio månader, ska prata med barnet och intressera sig för det. Det tycker iaf jag. Vår första barnläkare på BB var fruktansvärd, bara drog och slet i stackars nyfödda Signe. Jag stod med gråten i halsen och ville nästan inte följa med in när vi skulle göra den andra undersökningen. Som tur var, var det en annan doktor som hela tiden förklarade vad han gjorde och pratade med Signe, fastän hon bara var två dagar! Det var en underbar man!

Eftersom Signe är pigg om dagarna for vi till Öppna Förskolan för att hon skulle få träffa lite andra barn. Var inte där så himla länge för vi har ju babysim på måndagseftermiddagarna så Signe måste få sova lite innan det. Dock sov hon bara 45 minuter och inte 1,5 timme som jag hade hoppats på, minst. Så det ställde till det lite och det vart asstressigt innan vi hade fått i oss mat och kom iväg.

Signe var ju inte med förra veckan och simmade eftersom hon var så snorig då, så idag var hon jätteglad över att få bada. Lite lugn de första minutrarna innan hon verkade komma ihåg hur man skulle göra, då vart det full fart!

Jag brukar ju träna på måndagskvällarna men det kändes verkligen som att dagen hade vart ett enda åkande fram och tillbaka så jag orkade inte det.

Signe har inte snorat nåt idag så vi gav henne ingen nezeril innan läggningen (inte igår heller) men det låter som hon har besvär med andningen nu... Blir så jobbigt på kvällen för henne när hon ligger ner. Hon får tutta på nappen några gånger sen släppa den lite för att kunna andas genom munnen. Stackars liten.

Hon gör förbättringar på nätterna iaf. Vaknar och vill äta sitt "nattmål" vid fyra, fem tiden numer. Och då kanske det inte ens räknas som nattmål. Idag åt hon vid fem och sov vidare så jag vaknade inte förrän fem över halv åtta av att hon låg och pratade i sin säng! Det var skönt! Då tog jag in henne till vår säng och så låg vi och myste och kramades där en stund. Så härligt! Och så får man massa blöta pussar :)

Det verkar inte gå så bra för Signe.... usch. Så trött och blundar, men så besvärligt med andningen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Har du testat Eskas happy nappar, de är ju sånna där luftiga eller vad man säger. Tycker dom funkar bra när Theo är förskyld för då kan han ha nappen sammtidigt som han andas med munnen.

Postat av: Anna

Hej!!



Jag blir så ARG på läkare som inget kan.. man ger inte brikanyl till barn för det ger dom hjärtklappning.. vi fick det till Isak i flera månader innan vi äntligen fick en läkare som visste vad han pratade om skrev ut hostmedecin och en remiss till barn.. Den lilla visade sig ha astma stackarn.. Jag har iaf hostmedecin hemma inte mycket men det rävker till en eller två iaf det är bara att komma och hämta om du vill och så ringer du till bollnäs i morgon och kräver en tid där, för ni har rätt att välja att vara i bollnäs isf Kilafors. Vi går i bollnäs..



Kramar

2008-11-03 @ 21:01:37
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej!!



Jag blir så ARG på läkare som inget kan.. man ger inte brikanyl till barn för det ger dom hjärtklappning.. vi fick det till Isak i flera månader innan vi äntligen fick en läkare som visste vad han pratade om skrev ut hostmedecin och en remiss till barn.. Den lilla visade sig ha astma stackarn.. Jag har iaf hostmedecin hemma inte mycket men det rävker till en eller två iaf det är bara att komma och hämta om du vill och så ringer du till bollnäs i morgon och kräver en tid där, för ni har rätt att välja att vara i bollnäs isf Kilafors. Vi går i bollnäs..



Kramar

2008-11-03 @ 21:03:35
URL: http://bhugulliver.blogspot.com
Postat av: Lina

Åh, det är ju så viktigta att läkare ger bra intryck, det är ju dem vi måste lita på när vi kommer dit med våra barn! Förbannade latisar!

Hoppas Signe kommer att må bättre snart, det är så jobbigt att höra de små, tänk om vi kunde få snyta oss åt dem...=)

Ha en bra dag i morgon nu!

Kram

2008-11-03 @ 21:09:48
URL: http://lhoof.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback