Pulkarace

Idag har jag och Signe bara vart hemma. När Signe sov på förmiddagen passade jag på att sova en stund med. Jag tänkte börja dammsuga lite, men hann inte för Signe vaknade. Som tur är så gillar hon när mamma dammsuger så jag kunde dammsuga köket, hallen och vardagsrummet utan problem medan hon kröp omkring och kikade.

Vi har vart ute och åkt pulka idag också. Jag drog henne på åkern här nedanför. Ägarna har plöjt flera åkrar men har lämnat en, så det var tur! Signe tyckte det var skoj att åka fort, men så fort jag stannade för att fota så började hon gnälla... Så jag fick ta i farten.

På eftermiddagen torkade jag lite fönster på insidan med min nya supertrasa! Bara att spruta vatten på fönstret och torka med den fuktiga trasan! Har bara kunnat se resultatet på badrumsspegeln och där blev det kanon! Och fort gick det! Hoppas att solen visar sig imorrn och att resultatet blir så bra som jag hoppas. 30:- på Dollar. Perfekt.

Mamma och pappa var här en stund i eftermiddag och de hade köpt en ljusslinga med änglar till Signes rum. Jättesöt! Får ta en bild när vi fått upp den. Först måste vi upp med gardinstång...

Jag var på step med Elin ikväll. Gick mycket bättre den här gången, skönt! Men fortfarande är det några snurrar som jag har noll koll på. Men jag blev riktigt svettig, jag kunde fokusera mer på att ta i än att fokusera på vad jag skulle göra, som sist.

Imorgon kommer min kusin Stina hit med hennes dotter Ida. Det ska bli kul! Jag hoppas bara att de inte sover om varandra, för Ida sover en gång per dag och det verkar vara ungefär de timmarna som Signe är vaken :)

Jag kan äta! Vi käkade lax och pressad potatis idag! Mums! Signe fick potatismos med palsternacka och morot. Hon fick torsk till det. Gick i bra, men hon ville helst äta med händerna eller att vi skulle ge henne maten med våra fingrar... Jaja, huvudsaken att hon äter :)

Sen firade jag med ett stort lass glass, varma hallon och chokladsås ikväll!


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, var har ni köpt den söta mössan?? Behöver verkligen en riktig vintermössa nu! =)



Var det bara tillfälligt snor från Signe i går?



Vi är halvsjuka alla tre nu, jobbigt. Hoppas på en bra helg ändå!

Kram

Postat av: Elin

Det är väl aldrig så att det är fru Frisäter i Granbo som tipsat om trasan?:D

2008-11-27 @ 07:33:15
Postat av: Frida

Elin - hahaha jo :) Hon sa att hon hade tipsat dig med ;)

2008-11-27 @ 10:36:08
URL: http://fofroridoda.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack så mycket! =)

Ha ha, kanske måste be mamma köpa den där trasan jag med...har inte putsat fönstren sen vi flyttade hit, det är ju så enkelt men väldigt jobbigt att sätta igång bara...=)

2008-11-27 @ 10:54:56
URL: http://lhoof.blogspot.com
Postat av: Sara

Nej bedrövligt nog så har jag inte gjort det, även fast vi har en expertbutik här ute på ön! Men jag ska göra det nästa vacka tänkte jag. Hoppas inte det är nå fel, vill inte lämna i från mej den!

2008-11-27 @ 16:39:52
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: johanna Rapp

Grattis till att du kan äta mat igen! =)

2008-11-27 @ 16:49:02
URL: http://johannarapp.blogspot.com
Postat av: Kaisa

Signe ser ut som ett riktigt charmtroll! =)

2008-11-27 @ 23:16:11
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh det var en utav de sötaste bilderna jag sett på Signe. :) Så sött!

2008-11-28 @ 12:05:28
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/
Postat av: Jossan.L

Gud så sööt Signe är då..

2008-12-16 @ 08:51:44
URL: http://jossanlennartsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback