Signes första biobesök

Det var jättekul att gå på bio! Både mamma och dotter gillade det. Vi från min mammagrupp kom först och valde därför att sitta längst fram så att tjejerna kunde leka på golvet framför våra stolar. Perfekt! Det var Signe och Maja som höll igång under första halvan av filmen, de andra tjejerna och Wilmer däckade i mammornas famnar. Även Signe var trött, men kom inte riktigt till ro i min famn. Så efter lite majskrokar var det full fart på golvet igen. 
Vid elva när det var dags för paus och lunch var Signe fortfarande jätteglad. Hon tog en sovmorgon imorse och hade vart vaken sen tjugo över sju. Men efter lunchen och blöjbytet så somnade hon skönt mot min axel. Hon måste vara väldigt trött för att kunna somna på mig, men det är skönt att veta att hon fortfarande kan det. Och det var så himla mysigt!! Det händer ju som sagt var aldrig nu för tiden, men åh så härligt det var!

Signe vaknade när det var en kort stund kvar av filmen och blev på toppenhumör. Stod i mitt knä och klappade händerna för glatta livet.

Filmen var kanonbra! Perfekt film att ha på en barnvagnsbio. Och Länsförsäkringar som fixade tillställningen hade verkligen gjort det bra. Fixat fram micros och filtar med handdukar där man kunde byta blöjor.
Tyckte att ljudet var liiiite högt ibland, men vi satt ju längst fram också. Och Signe kunde ju sova, så det var väl ingen fara.

Efter bion kollade vi om bilderna på expert hade kommit. De hade de inte. Så förhoppningsvis imorgon. En i mammagruppen hade också tagit bilder där och de var jättenöjda med resultatet, så det kändes skönt att höra.

Jag gick in på Team Sportia för att prata med Sara och då skulle hon och Fia iväg och käka lunch så jag och Signe hängde på. Det var jättetrevligt att äntligen få träffas lite!

I eftermiddag var Helene och Klara här och lekte med Signe, alltid lika kul! Så det har verkligen vart full rulle hela dagen för Signe. Men hon gillar att umgås och leka med framförallt andra barn.

Jag for och tränade step med Elin ikväll så Per fick fixa läggningen själv. Vilket aldrig är några problem, bara byte till pyjamas som brukar bli lite jobbigt...
Step var iaf sjukt svårt och jag stod som ett pucko många gånger. Trodde det var lite upp och ner på lådan, men det var ju värsta koreografin!

Kanske att Signe är med i tidningen imorrn, för Ola var där och fotade på oss. Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja men de var ju helt sjukt! Ja menar, när träffades vi sist? När Sundsvall brann typ :p Sen så har ju du och jag aldrig haft en riktig kompiskontakt heller. Bara gått i samma skola å så... Som sagt, de var sjukt. Men men så är de... Undra sa flundra vad drömmen betydde?

Postat av: Elin

Hatar bloggare som inte uppdaterar... Därför gillar jag din extra mkt:D Bra jobbat!

2008-11-20 @ 08:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback