Samma läkare igen

Har pratat med Hälsocentralen. Måste åka till Kilafors igen fastän jag vill till Bollnäs. Verkar som att vår bvcsköterska har glömt be oss fylla i ett papper som man måste ha fyllt i för att kunna ha hälsocentralen i Bollnäs när man bor där vi bor... Jag minns faktiskt inte om vi har skrivit på nåt sånt. Drygt. Så jag har en tid i Kilafors iaf. Hos samma läkare. Ännu tristare. Men är det ett litet ställe så är det, och då har de bara en akutläkare. Den andra läkaren, som sägs vara bra, var fullbokad och var inte akutläkare förrän i slutet av nästa vecka...

Sköterskan tyckte det lät som ett virus, eftersom hon nu blivit hes och hon har också fått en yttepytteliten förkylningsblåsa i ena mungipan. Och ett virus kan man inte bota, det är bara att vänta ut... Kan blåsan höra ihop med hennes förkylning eller måste hon ha fått munherpesviruset av mig? Jag brukar alltid få förkylningsblåsor när jag blir förkyld. Först dyker det upp ett munsår och sen är det bara att vänta på förkylningen som brukar stå runt knuten. Känns inge kul om det är jag som har gjort så att hon har fått munblåsan. Har man en gång fått munherpesvirus så ligger det ju som bekant vilande i kroppen och ploppar upp i tid och otid. Eller är det så att vissa får det och vissa inte helt enkelt?
Sköterskan undrade om doktorn inte att stuckit henne i fingret sist vi var där, och nej, det gjorde han inte... då ser man direkt om det är ett virus eller nåt annat som hon kan få medicin mot. Så det skulle vi få göra nu. Hoppas det går bra.

Imorse åt Signe välling halv sju. Då hade jag fått sovit från klockan ett då jag var upp för att hon gnällde, troligen över att hon var lite hostig och täppt. Det var härligt med så många timmars sammanhängade sömn!

Nu ska jag passa på att duscha medan Signe sover.

Kommentarer
Postat av: Tina B-L

När vi fick Tilde -02 så fick vi välja vilken HC vi ville höra till, å vad jag kan minnas så behövde vi inte fylla i nåt papper utan det fixades ändå på nåt vis.... Det funkade iaf för vi har då fått åka till HC i Bollnäs när det varit nåt med Tilde, eftersom vi valde det! Knepigt att ni inte fått välja?! Men det är klart när det gäller Landstinget:kan man krångla till nåt som funkat så krånglar vi till det eftersom människan ska inte tro att det ska gå för lätt!

2008-11-07 @ 14:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback