I´m back

Som ni ser så har jag haft ett litet uppbehåll med bloggandet. Vi har ju haft fullt hus hela helgen och då sitter man inte gärna framför datorn och hänger. Dagarna innan då jag heller inte uppdaterade hade jag fullt sjå med att städa hela huset och torka alla golven. Vill ju inte att krypbarnen skulle bli smutsiga om knäna.

Själv har jag åkt på något som troligen är höstblåsor. De där små grejerna på tungan sväller upp och gör ont som blåsor och sen har jag massa blåsor långt bak i gommen. Det gör skitont verkligen och jag kan inte äta någonting om jag inte precis har proppat i mig alvedon och ipren. Då lyckas jag få i mig soppa. Fick nog första blåsan i onsdags, så jag hoppas de är påväg bort, även om det inte känns så. Så helgen var väl mindre kul på det sättet. Jag kunde varken äta tacos, dricka vin, äta pizza, äta ost och kex eller dippa grönsaker. Fy fan. Kunde jag inte fått det en annan helg? Hoppas just nu innerligt att Signe inte kommer få några blåsor. För jag skulle hellre gå med denna helvetessmärta i munnen i två veckor till än att hon får dom. Eftersom det kommer från ett virus så går det inte att bota med antibiotika heller. Bara att stå ut och käka smärtstillande alltså.

Signe kryper fram snabbt nu! Igår kväll började det verkligen gå undan! Tror hon lärde sig lite av Hannes i helgen.

Vi kommer att stanna inne idag iaf. Det har snöat och blåst massvis! Som i större delen av Sverige... Så inget Öppna för oss idag. Får se om det blir bättre mot eftermiddagen, annars kanske vi måste skippa babysimmet också. Signe fick sova inne i vagnen i förmiddags och jag sov på soffan bredvid. Skönt att slippa gå ut i snålblåsten!

Nu ska Signe få lite lunch. Jag uppdaterar lite mer vid ett senare tillfälle. Jag ska få alvedon och ipren och så småningom lite soppa när de väl börjar hjälpa.


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh gu va jobbigt det låter!! Det har jag aldrig råkat ut för, som tur är låter det som!



Här är det också innelekar som gäller, snön och blåsten bara viner! Snön fastnar till och med på våra fönster, mysigt att va inne då i och för sig! =) Jag funderar ju på att åka och träna, tar nog bilen då, och Tuva får vara hemma med Fredrik som kom hem efter lunch och hostar.

Försökte öppna balkongen för Tuva vill ju sova ute, det gick sådär, måste ha kommit uppåt två decimeter här.

Som tur är somnade hon direkt av massage på vader och fötter...=)



Krya på dig!!



Kram kram

Postat av: Emmy

jajjemän..bostadsrätt.. annars hade vi knappast lagt ner pengar på den ;-) trist det låter med höstblåsor.. sjukstuga här med. inget roligt :-( krya på dig



2008-11-24 @ 13:55:39
URL: http://emmyt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback