Grattis farfar!

Signe fortsatte vara rätt arg igår efter att hon sovit på förmiddagen. Det verkar som att hon har blivit väldigt medveten om att jag kan gå vart jag vill och där ligger hon kvar utan att komma nån vart. Hon kämpar verkligen med att försöka lära sig krypa! Upp på alla fyra hela tiden. Jag som inte trodde att hon skulle bli någon krypbebis. Jag tror nog att det kan ske när som helst nu faktiskt. Det har gått jättefort de sista dagarna med utvecklingen i hennes rörelsemönster.

Idag har krypit omkring för att visa henne hur det ska gå till och det verkar har gett resultat för ikväll tog hon sig framåt med händerna genom att lyfta dom, med knäna och benen förblev kvar på samma ställe. Men snart så!

Idag har hennes humör inte heller vart på topp. Vid lunch trodde jag nästan att hon hade fruktansvärt ont någonstans för hon bara grät och knep ihop munnen och vevade ner alla saker hon fick i en jäkla fart. Då var det fyra timmar sedan hon hade ätit gröt så jag tyckte hon borde vart hungrig. Fem skedar fick jag i henne kanske innan hon började bete sig sådär. Så jag bytte mat, men det var kört!
Jag tog fram leksakstidningen, men hon knep. När jag däremot började peka på bilderna och förklarade vad det var för nåt började hon gapa som aldrig förr. Det var bara att skyffla in. Sååå energikrävande när hon är på det sättet!

Efter lunch kom Elin och hälsade på! Det var trevligt och Signe blev på liiite bättre humör. Men det gäller att göra som hon vill, annars är det kört.

Signes farfar fyller år idag så vi var där och fikade. Signe käkade sin middag där och den gick ner i ett nafs! Skönt! Det går lätt om man distraherar henne med nåt, läser eller visar henne saker. Då gapar hon av bara farten.

Inatt klev jag upp första gången vid kvart i fem! Härligt härligt!

Nu är det snart Idol! Per är på innebandymatch i Söderhamn... Så han kommer hem senare. Så det är jag, en sovandes Signe och fantastiska Kevin som umgås ikväll.


Jag bakade scones igår kväll. Jag har faktiskt aldrig bakat scones! Gjorde fyra stooora och de bev goda.

Kommentarer
Postat av: Saara

Ja, jag har funderat på att byta BVC-sköterska... Men är väl för "feg" för att göra det. Haha! Jag vet vem jag vill ha där. Har träffat den personen EN gång och blev genast "kär"!



Hur gör man för att byta? Vem ringer man? Jag vill inte direkt ringa till den sköterska jag har nu...

Postat av: Saara

Okej! Nån gång SKA jag byta, jag måste för jag står inte ut med den jag har nu! Du får peppa mig ;)

2008-11-14 @ 21:24:55
URL: http://chrystalrose.blogg.se/
Postat av: Jessika

Alice är bäst! Och snyggast :) Hoppas hon vinner, men Anna är igentligen bättre men jag hoppas på Alice :P

2008-11-14 @ 22:01:27
Postat av: Fredrika

Liam är så där med maten han med.. först jättegnällig och så är man säker på att han har vrålhungrig eftersom det då var flera timmar sedan han åt.. så försöker man mata så slår han på skeden så all mat flyger överallt, man blir så less! Så om man roar han så går det i. Oftast. inte jämt. Det värsta är att man inte ska liksom roa dem egentligen, för då vänjer dom sig vid det. Ett tips är att prova att ge signe en liten hög mat som hon får leka med (det behövs tyvärr ett bad efter, iaf om det är gröt vi talar om..), samtidigt som du skedar in! det kan fungera.. liam slängde dock maten i golvet och mamma-fredrika blev vansinnig = inte bra! lycka till!

2008-11-16 @ 00:18:44
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback