Vet inte vad jag ska döpa inlägget till...

Imorrn är det måndag och jobb för Per. Trist. Det har vart en bra helg tycker jag iaf. Igår tog jag och Signe en promenad till golfbanan och sedan tog vi bilen hem. Det är lagomt, att gå ena sträckan bara. Det var ju så grymt fint väder!
Per skulle ut och spela så då kände jag att jag inte fick nån lust att vara duktig och hålla på i trädgården, så jag passade på att sola och läsa lite tidningar medans gotjejen sov i vagnen. Solen tog då jättemycket!
Vid fem tiden hade Per kommit hem och vi åkte till mina föräldrar i Röste och åt grillat. Gott! Johan var hemma i helgen och hade med sig kläder till Signe som han och Sara hade köpt. Så underbart söta! Två kit med varsin solhatt! Ja, de var verkligen jättesöta! Tack snälla ni.
Blev lite tokigt med sovningen för Signe, hon har ju somnat mellan åtta och nio väldigt länge nu och när vi kom hem vid tio vaknade hon. Det slutade med att jag la henne i våran säng kvart i tolv för att hon inte kunde komma till ro i vaggan. Bökigt om det ska bli så varje gång vi ska vara borta sent.

Idag var Per på banan till strax efter ett. Jag och Signe var vaken mellan kvart över sju och kvart i nio ungefär. Sen la jag henne i sängen igen och vi somnade efter en stund. Jag sov till kvart över elva och hon till kvart i tolv :) Man får sova länge ibland.
Pers föräldrar kom förbi och hjälpte till lite ute på gården. Bra att de kommer hit så att det blir lite fart på Per. Han skulle klippt gräset oavsett men sen hade han säkert kännt suget efter soffan och tvn... Men nu blev det lite mer gjort! Jag städade insidan för Marie, Erik och Adam kom och hälsade på vid halv fyra. Det var trevligt! Erik hade varken sett Signe eller huset. Signe fick jättesöta jeans och body från nalle puh och ett par gulliga strumpor! Tack!

Ikväll har Signe vart lite grinig. Har bara vart nöjd när man har hållt om henne. Tror hon kan ha haft lite ont i magen. Gungade henne till sömns i fotöljen före sju för hon var så trött. Sen när Per skulle lägga henne för natten grinade och skrek hon så fort han la henne i vaggan. Stackarn. Men jag gav henne lite mer mat och sen när jag skulle lägga henne vaggade jag henne istället så att hon slappnade av. Då gick det bra.

Kallare väder till veckan. Tråkigt. På tisdag ska vi vaccinera Signe. Usch och fy. Hoppas det går bra med sprutorna.

Sängdags nu. Per sover antagligen i soffan redan. Han har somnat där alla kvällar sedan lördagen förra helgen...

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja visst va d sött, älskar den där lila lilla byxan! Hon kommer bli jätte fin i det :) Fick se många fina kort igår som Johan hade knäppt, hon såg inte så nöjd ut över den blågula solhatten haha! :)

Postat av: Joline

Hmm ja jag vet, super dålig på att uppdatera..men jag tycker dagarna bara rusar i väg. Men nu ska jag sätta mig och försöka uppdatera lite..börja på iaf :) Klart du ska kika förbi, jag tänkte på er en dag om jag skulle åka ut till er för det vore som sagt super kul att ses. Och se erat hus. Ni är iaf jätte Välkommen hit. Du kan ju gå in och titta på hitta.se om du ska ha mitt nummer :)

2008-05-13 @ 11:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback