Mys

Det gick lättare att lägga Signe idag. Puh vad skönt. Hoppas det fortsätter vara lugnt nu. Igår var samma visa som tidigare dagar den här veckan... Men nu kanske det börjar återgå till det normala.

Igår var vi och träffade de andra mammorna och deras tjejer från mammagruppen. Vi käkde lunch på krokanen. Blir att man tar upp väldigt mycket plats med fem barnvagnar... tur att de har mycket sittplatser. Det var trevligt iaf. Pratade lite om boken Växa och upptäcka världen, och de blev väldigt imponerad av allt man lär sig så jag skulle skicka efter en varsin till de med. Men när jag kikade på Adlibris så var de tillfälligt slut. Tänk vad många exemplar jag har sett till att de har sålt!

Idag var jag ner på vårmarknaden med Lena och Jossan. Var en usel marknad. En massa skit bara. Köpte en munk för 7:- Den var riktigt god iaf. Munkar från sånna stånd är för jäkla goa! Går inte att jämföra med de som man köper i butik. Vi gick inte runt där så länge utan gick och kikade i lite affärer och sen blev det lunch på krokanen idag igen. Är ju som sagt väldigt barnanpassat och bra där. Känner sig inte obekväm när man ammar där, och det är skönt. 

Pillan kom och hälsade på mig och Signe en sväng idag! Hon har kommit hem från USA för sommaren så det var kul att träffa henne! Hon fick se Signe från sin bästa sida, hon skrattade tills hon fick hicka, och även från lite sämre sidor. Hon var så trött så hon gnällde och skrek när jag skulle lägga henne i vagnen och det brukar hon ju inte göra så ofta.

Ikväll gav jag Signe gröt igen. Blev fjärde gången idag. (Inte fjärde gången för idag, utan fjärde gången totalt hon smakar gröt) De två första "tuggorna" grimaserade hon lite men sen gapade hon när jag kom med skeden! Jättekul! Så hon åt ganska mycket idag! Eller iaf det som de kallar smakportion på paketet, dvs 2 msk vatten och 1,5 msk pulver. Enligt bvc sköterskan så snackar vi teskedar när vi pratar smakportioner.

Hon är så härlig vår lilla goskrutt! Imorse vaknade Per före oss och gick upp en sväng. När han kom tillbaka till sängen låg Signe och sov på sidan så han la sig bakom hennes rygg och myste. Hon fortsatte sova en stund men när hon börjar vakna är hon så söt så man blir tårögd! När hon väl får upp ögonen och tittar på Per och han säger "godmorgon" skiner hon upp så härligt! Ja, hon är så bedårande vår lilla tjej. Helt fantastisk på alla sätt och vis. Man kan pussa ihjäl sig på hennes runda goa kinder!

Signes nya sätt att suga på fingrarna. Vrida handen bakåt och in med lillfingret.


Myser med Lena.


"Ehhh... ser det ut som att jag vill pussas eller?"


Kommentarer
Postat av: Sara

Men Frida, den 18onde? Vart ska du då? Om du syftar på maiden så tänkte vi andra gå den 16onde:) Vore lite synd om du kom ner två dagar försent! :)

Postat av: Lena

Vilka mysiga bilder! Signe ser verkligen rädd ut för din puss. Mig tycker hon däremot om :)

2008-06-02 @ 21:07:26
URL: http://lenawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback