Sjukling

Lillfisen blev lite sjuk iaf. Trodde att hon skulle slippa men så blev inte fallet. I tisdags sov hon nästan fem timmar mitt på dagen, så redan där kunde man ju börja fundera. När hon hade vaknat och jag hade gett henne mat spydde hon upp allt och lite till. Jag skojar inte! Det var så mycket spya överallt, på mig, på henne, på soffan, på golvet, så jag var tvungen att duscha av mig! Men hon var så glad fastän hon hade kräkts upp en hel dags ranson. När hon åt lite senare tyckte jag att hon verkade lite för lugn mot för hur hon brukar kunna vara när hon äter. Och sedan när jag satte henne mot axeln för att rapa så la hon ner huvudet och låg helt stilla och kikade. Sa till Per att jag tyckte att hon verkade lite varm. Tog tempen lite senare och jodå, 38.5. Gav henne en alvdon och sen så somnade hon i min famn i soffan. Strax före två på natten vaknade hon och ville äta. Kollade tempen och då var den uppe i 39.5! Fick en ny alvedon och så tog jag av henne den kortärmade bodyn som hon hade fått sovit i pga febern. När jag gav henne nappen så log och lite försiktigt och somnade nästan direkt. Det brukar hon aldrig göra om vi har vart tvungen att byta blöja och stymla mitt på natten! Så hon var väl slut stackarn.
Febern gick iaf inte högre utan blev lägre under gårdagen, och igår kväll låg tempen på 38.1. Men däremot hade hon diarré hela dagen igår och även idag. Synd om den lilla gosen!
Pratade med Margit på BVC i morse som sa att diarré kunde hålla i sig i ett par veckor ibland! Jag hoppas det går över snart. Inge kul att hon ska vara dålig i magen. Men hon verkar inte ha ont iaf. Däremot så ser man hur hon trycker när hon ska få ur sig. Ja, usch. Hoppas hon blir bra snart!

Jag har inte gjort något speciellt den här veckan. Var iväg på golfträning i måndagskväll. Det är bra för Signe att hon får spendera lite tid med sin pappa på egen hand. Efter träningen kom mamma och pappa förbi en snabbis och lämnade en bänk som jag får som tidig födelsedagspresent. En som vi ska ha på vår lilla altan på framsidan. Jättefint blev det! Per fick en rejäl klyvyxa :)

I tisdags var jag ut på banan och tränade lite medan Signe sov i vagnen.

Igår städade jag. Signe skrattade så hon fick hicka igår igen :) Inte lika sammanhängade som första gången, men dock ett skratt! Jag höll i henne och lät henne flyga som ett plan mot Per som flinade mot henne. Det var skoj! Hon skrattade lite när vi var hemma hos mamma och pappa också när pappa busade med henne. Så härligt att höra!

Idag har jag pratat med Canons kundservice i 35 minuter. Angående fotoskrivaren som vi har. Det blev bättre iaf! Men fortfarande ljusar den till bilderna. Det gillar jag inte. Men jag får väl mörka de lite extra i photoshop innan jag skriver ut dom då. Orkar inte hålla på att skicka in den på service, det är troligen inget fel alls.

Sen så har jag bestämt mig för att köpa en systemkamera. Jag har vart inne på det flera gånger förrut men bestämt mig för att den som vi har duger. Men nu har jag snöat in på det igen och jag vill så gärna ha en! Jag har en vanlig systemkamera, en som inte är digital, men den har jag inte använt på flera år... Trist. Men det är ju så lämpligt med digitalt! Och foto är ju min stora hobby, och när jag inte längre jobbar med det så kan jag väl få fota härliga bilder på Signe istället!
Det som är lite trist är ju att det mesta beror på vilket sorts objektiv man har. Inte vilket kamera. Jag menar, skillnaden mellan Canon EOS 400D, Nikon D40x och Nikon D60 (de har jag kikat lite på) är ju typ obefintlig. Det som gör skillnad på bilderna är ju objektivet! Rekommenderar du någon? Skriv gärna en kommentar!

Nu ska jag dricka lite fruktsoppa och sedan gå ut en sväng innan gobiten vaknar. Eller baka kanske? Jag fyller ju år snart...


(Tagen med mobilen)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Har du länge funderat på att köpa en ny kamera så ska du absolut göra de. Svårt att släppa tanken på något som man verkligen vill ha, till slut så måste man köpa det man går runt och tänker på för att lindra sina "problem". Tyvärr så är jag inte så haj på det där med kamrer. Jag tycker att det är kul att fota, men jag fotar bara med min mobil. Men då blir ju kvalitén därefter inte så bra. Men men... Dagens I-landsproblem! Hoppas babyn blir piggare snart. Kan inte vara roligt när hon är sjuk kan ja tänka mig. Ha de gott!!

Postat av: Kaisa

Hej och tack! =) Jag har en Canon EOS 400D och det objektivet som man följde med (18-55mm) kameran. Sedan har jag köpt till ett teleobjektiv (70-300). Märket är Sigma och den ser ut så här --> 5010068232.aspx" rel="nofollow">http://www.dustinhome.se/pd5010068232.aspx. Jag beställde den från tbh.se och den kostade bara 1300, riktigt bra pris för ett bra objektiv. Jag trivs kanonbra med min 400D iallafall så jag rekommenderar den!

2008-05-23 @ 09:26:27
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: Johanna Rapp

Usch vad tråkigt med sjuka... Vi har varit friska ett bra tag nu men Hannes är nog inne i en utveklingsperiod . Han har svårt att komma till ro när han ska sova och vaknar oregelbundet under kvällen och natten.Det känns okej med tanke på vilken bra start vi fått med en liten kille som har sovit 11 timmar per natt utan avbrott. Hade väntat mig lite sömnlösa nätter. =) Nu har P-A fått körkort så nu kan vi köra halva vägen var när vi ska åka till Bollnäs. Ska kolla nya datum när vi kan komma och föreslå de för er. Kram kram

2008-05-23 @ 21:33:19
URL: http://johannarapp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback