Stora tjejen

Nu var det några dagar sen sist. Blir lätt så.
På lördag förmiddag kom min lillebror Anton och hans tjej Jessica och hälsade på en sväng. Signe fick en fin lilarosa matta till sitt rum! På kvällen var ju Lena här, så vi lagade tacogratäng. Min specialitet när det kommer besök. Så himla enkelt att göra, och gott! Per kom hem väldigt tidigt, strax före 19, så det var skönt. De hade lyckats åka 27 mil på skotern på två dagar så han tyckte det räckte.
Lena hade med sig jättesöta kläder till Signe! Bruna byxor med blommigt knytskärp, en rutig kort väst (bedårande!), en brun typ pilotmössa, en blommig klänning och en skallra! Lena är nog Signes största sponsor hittills ;) Tack gumman! Hon hade också bakat kladdkaka, världens godaste bör tilläggas. Jag och Per fick behålla biten som blev kvar, dvs halva kakan, så jag har ätit en bit kladdkaka varje dag nu :) Men jag går ändå ner i vikt! Hehe

Lysande bidrag i Melodifestivalen iaf! Alla de fyra som gick vidare var bra, framförallt Lindas bidrag och Charlottes refräng var kanon!

På söndagen var jag och Per och kikade på innebandy. Hertsjös damer vann mot Alfta. Ledsen Elin, men ni är inte tillräckligt bra i år ;) Signe hade klänning och var så söt så! Hon fick en present av Sigge, Vickan och Kickan! En rosa body med trycket "Schlager Bäbis". Haha jätteroligt! Och så fick hon en grön glitterpinne från melodifestivalen i Linköping som mina schlagerbönor var på. Jag kunde ju av förståliga skäl inte följa med i år...
Efter matchen åkte vi till Helene och Johan som bjöd oss på middag. Mycket trevligt!

Igår var jag in till Helene igen, vi gick en promenad på en timme drygt. Det hade ju såklart hunnit mulna på när vi skulle ut, så det var inte soligt och fint precis. Men vi fick ju frisk luft iaf.
Sedan hade vi träff med vår Föräldragrupp från MVC. De som vi gick tillsammans med när jag var gravid. Alla kom så det var jättekul! Roligt att se alla bebisarna. Signe var störst i gruppen! Haha Trots att hon är näst yngst av sex stycken! Tre som är född i januari, men de var mycket mindre! Hon såg ut som en två månaders bebis tillsammans med de andra! Men det är bra att hon växer, det visar ju på att hon mår bra! Hon vägde mest av alla när hon föddes också, men inte så att det var någon jättestor skillnad. Hon kommer nog att bli lång våran tjej!

Nu sover hon igen på kvällarna. Tidigare har vi ju försökt se till att hon ska vara vaken från åtta eller nio på kvällen men det resulterade nog bara i att hon blev lite småtrött och inte gärna ville sitta still. Hon kom liksom inte till ro. I söndags sov hon mellan 20.40-22.40 ungefär sen gick vi och la oss och då ammade jag henne i sängen sen somnade hon. Igår somnade hela familjen på soffan och vi gick och la oss ungefär samma tid och så åt hon i sängen och somnade sen. Men det resulterar ju i att hon sover i vår säng hela tiden. Skulle jag prova lägga över henne i vaggan skulle hon vakna direkt. Men det får vara så ett tag. Det resulterar dock i tidigare mornar men det är skönt att få komma i säng på kvällen.

Idag har vi gått värsta långa promenaden! Gick runt Acktjära, den enda rundan som finns. Annars måste man gå en sträcka och sedan vända. Enligt Hitta.se skulle det vara 7,3 km och enligt min stegräknare var det 8 km. Men mina steg är nog inställda på lite för långa, så den tror nog att jag går längre än vad jag gör. Men ändå. Långt! Tog 1,5 timme. Shit så fint det är i Acktjära! Solen lyste på snön och det var helt vindstilla. Så fint!! Förstår att Åsa Jinder och Kronprinsessan har valt att fixa ett ställe där. För visst köpte väl Victoria och Daniel ett hus i Acktjära?
Nu kommer Per snart hem ifrån jobbet. Signe hon sover i selen :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Vi var ju bäst i 2 perioder, 5 minuter och 9 sek;) Synd bara att vi inte har samma tur som er... He he...

2008-03-04 @ 16:02:25
Postat av: Lena

Det var så mysigt så att få träffa er och få se erat hus, äntligen! Din gratäng var ju verkligen inte tokig den heller :) Hoppas allt är bra med er. Ge Signe en puss från mig. Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback