Värmeslag

Värmen är jobbig för Signe. Hon tycker iaf inte lika mycket om den som jag gör.
Idag har vi vart i Freluga med Helene, Klara och Klaras kompis Lovis. Helenes svärföräldrar bor där och har en strand vid vattnet så det är perfekt! Jag tog med parasollet till Signe så att hon fick ligga under det och leka. Men det märks att det är varmt åt henne. Hon gnällde massa innan hon lyckades somna i vagnen. Och hon brukar aldrig gnälla i vagnen när man går med den, men nu när det har vart varmt har hon gjort det. Tur att det var lite molnigt från och till idag iaf, så att det inte var skållande hett hela tiden.
Hon fick doppa tårna i sjön också, det var varmt i vattnet. Hon var väldigt fascinerad av hur det glittrade och blänkte på ytan!

Vid tre tiden for vi hemåt, och då åkte jag in på Lidl och köpte ett strandtält med UV skydd. Köpte även ett hoppdjur som hon kan ha när hon blir lite större. Såg att polisen hade satt upp ett avspärrningsband nere mot vattnet vid minigolfbanan på Karlslund. Var massa folk som stod och tittade. Undrar vad för hemskt som hade hänt där.

Per gick 74 idag. Han hade puttat dåligt, men han ligger nog med ganska bra ändå. De andra från klubben gick sämre.

Signe somnade för natten (?) vid 18 idag. Känns inge vidare... Kanske måste kliva upp mitt i natten och leka, och det vill jag helst inte. Gick en sväng med vagnen för hon var tvungen att sova en stund annars skulle hon aldrig orka vara vaken till framåt 20. Vid kvart i sju lyfte jag upp henne ur liften för jag tänkte att hon skulle vakna. Hon låg som en säck mot min axel och rörde inte en min. Var så trött! Och varm stackarn. Så jag la henne i vaggan så hon fick sova vidare. När jag stod i duschen vid kvart över sju började hon skrika! Typiskt. Men hon somnade om medan hon åt... Så ja, vi får väl se vad det här blir. Har väl vart så varmt åt henne idag så hon är helt slut. Igår skulle hon ha badat, men jag kom på det så sent så jag tänkte hon skulle få bada idag istället... Hmm, får bli imorgon istället. Lortgrisen.
Så det gäller väl att jag lägger mig riktigt tidigt ikväll utifall det är morgon för henne kl 4 inatt.

Och tror ni inte att jag har sett en ny art insekt här ute?! Jag har då aldrig sett dem förr. Nog för att jag inte tittade så himla nära, men de var så stora så det räckte att jag stod på en bits avstånd. Någon som vet vad det är för stora bruna kusar (insekter för er som tror jag använder ordet kuse istället för häst) som bor på rabarer? På de stjälkarna med blommor. Så nu kommer jag inte kunna plocka rabarber heller förrän de där är väck! Riktigt läskiga.

Signe lyckades vända sig från rygg till mage och ta fram armen själv idag! Hon vill mer och mer ligga på mage nu! Och så lyckades hon ta tag i en leksak som låg framför henne! Annars får man liksom visa den framför hennes händer när hon ligger på rygg, då greppar hon tag i den. Men hon har inte aktivt tagit någon sak själv förr! Det finns bilder på det här nere.

Här kommer lite bilder från vår dag på stranden.




1. Hmm vad lång bort nycklarna ligger...
2. Har du nå tips på hur jag ska göra?
3. Jag testar ta fram handen!
4. Jag lyckades!


Tuffing


Måste bara lägga in den här bilden från i förrgår när Signe hade hårband :)



Kommentarer
Postat av: Elin

Men gofisen då...:)

2008-06-06 @ 21:58:48
Postat av: Fredrika

Gud vad söt signe! :) varmt åt liam också, gnäll varje gång han ska sova... usch..

2008-06-07 @ 00:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback