Underbara flicka

Kommer sommaren tillbaka snart? Det är en väldigt fin kväll iaf, så kanske det kommer på återbesök imorgon. Hoppas. Så less på trökvädret nu. Regn. Regn. Och så lite regn. Stackars de som har haft semester redan och ska tillbaka till jobbet på måndag.

Svärfar nämnde att vi borde få tillbaka pengar på skatten nästa år eftersom vi numera betalar ränta på ett huslån. Det innebär ju isf att jag kanske inte behöver dra mer skatt på pengarna från försäkringskassan. För att det kvittas i slutändan liksom. Jag ska kolla upp det där lite mer. Vi får ju betala fastighetsskatt också iofs, men det kanske inte blir så mycket?

I eftermiddag har Veronica, Tomas och Amelia vart här och ätit grillat! Det var trevligt. Fick vi inviga grillen också! Köttet blev jättegott. Jag har gjort potatissallad till. Har ni gjort det, med färskpotatis? Så himla gott, och enkelt dessutom! Jag har färskpotatis, rödlök, rädisor, ruccola och fetaost. Hade även i avokado den här gången och det blev jättebra! Sen har man på sån där italiensk salladsdressing. Sån man blandar med 3 msk vatten och 3 msk olja. Hur många påsar man använder beror lite på hur mycket man gör. Men gott blir det! Och så kan man förbereda några timmar innan, eller ja dagen innan om man vill det! Och det är ju skönt!

På förmiddagen dammsög vi (mest Per faktiskt) och plockade undan. Per var till golfbanan och tränade lite.

Signe sov inte så fasligt länge idag, men hon var en riktigt glad skit ikväll ändå! Skrattade massa när Per busade med henne. Hon är ju så underbar så det kan inte vara sant! Vilken go och glad tjej! Och ätit kanonbra har hon gjort idag. Gott med potatis och broccoli. Och en hel portion gröt åt hon ikväll. Det brukar alltid bli lite kvar, men ikväll mumsade hon i sig alltihopa. Och snabbt gick det :)

På onsdag ska vi väga, mäta, göra läkarundersökning och ta sprutor... Ska bli roligt att se hur mycket hon har växt nu när hon har börjat äta mat på dagarna. Men när de ska ta sprutorna tror jag att jag ska stanna i väntrummet. Per får vara där inne och trösta henne. Usch, det var så hemskt sist.


Amelia myser med Signe och läser Bernard och Bianca för henne.



Signe fick prova sitta i vagnen utan liften igår, och det var jätteroligt!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilka mysiga bilder! Jag har sänkt mig idag:) Skönt efter helgens bravader...

Din födelsedagspresent ligger fortfarande och väntar. Kanske kan ta med mamma nån kväll, hon är ju väldigt nyfiken på hur ni har det?!

Vi hörs! Kramar

2008-06-29 @ 20:28:55
Postat av: Sara

Men det är ju sant ju! Så många gånger som du har bakat sen jag började läsa din blogg, så många ggr har inte jag bakat under hela mitt liv. Sist jag bakade så blev 48 st muffinsar helst förstörda och sockerkakan ville inte lämna formen. Då blir man inte så sugen på att ta nya tag. Kanske ska ta och kopiera upp ditt recept på hemmagjord potatissallad. Verkar super god!! :) Ha en skön dag i den svenska "sommaren"!!

Postat av: Sara

Var det menat som en pik de där eller?? :) Ne, usch... Nu ska jag ta å bege mig mot la stada. Orkar inte men måste. Går för sig bara man kommer iväg. Skönt att komma bort från allt borrande en sväng. Fortfarande regn du :( Skit oxå!

2008-06-30 @ 13:52:20
Postat av: Kaisa

Vad söt han är Signe =) Det var faktiskt inte Kerstin som skrivit receptet, konstigt nog, haha! Det var hon som brukar göra ultraljuden. Men jag har/hade Kerstin som barnmorska iallafall och hon är ju lite rolig! Men hon är bra iallafall :) Hade du också henne? Sa hon ditt namn hundra gånger per mening? :P

2008-06-30 @ 18:25:37
URL: http://kaisasturesson.blogg.se/
Postat av: [ S a n d r a ~ T o f ä l t ]

Liam är 9 månader nu. Okej, då ska jag skriva mer om dom :) ja, jag har gjort det, & du får gärna fortsätta läsa den om du vill :) Här uppe i e-postfältet ser du mina uppgifter. Var noga med stor & liten bokstav :) kram!

2008-07-01 @ 21:52:04
URL: http://sandratofalt.blogg.se/
Postat av: [ S a n d r a ~ T o f ä l t ]

Nä, det är verkligen jätte hemskt :( Dom blir inte sig själva. Nyss sprutade det ur honom igen. 4 dagen som detta pågår. förstår inte vad som är "fel". Ja, han går väldigt fort fram i utvecklingen. Det brukar vara så att dom barnen kan göra alla praktiska & liknande saker tdigt så är de lite "senare" med att prata & tvärtom. men jag vet inte riktigt om det stämmer. fast liam är mer tyst än vad han pratar. desto mer visar han med kroppen. Din dotter verkar utevcklas bra & så hon med :)

2008-07-02 @ 00:35:38
URL: http://sandratofalt.blogg.se/
Postat av: Sara

Mmm, just de :) Men nu är de säkert iaf :)

2008-07-02 @ 19:18:03
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback