Grötmonstret

Klockan var fem imorse när Signe vaknade och ville leka. Var tvungen att byta hennes blöja då för den var verkligen full av kiss! Hon hade ju haft den sedan fem tiden på eftermiddagen... Och efter det kunde hon inte somna om. Hon låg tyst en stund och kikade på det lilla ljus som kom in genom persiennen, men när hon tröttnade på det hämtade jag lite leksaker till henne så att hon fick leka i sängen. Då kunde jag åtminstonde ligga och vila samtidigt. Strax före sju tror jag klockan var när hon började somna om. Så sov vi till kvart i nio. Då var vi tvungna att kliva upp för att hinna till golfbanan till 10. Där har vi spenderat hela vår dag.

Vi har som sagt var vart på golfbanan. Vi hade träning med damlaget och sedan spelade vi 18 hål. Pappa är coach för laget så han gick med barnvagnen och selen. Det gick bra. Hon är så snäll Signe! Gnäller bara när hon är trött eller vill ha mat. Det var skönt att det inte var lika varmt idag som de tidigare dagarna, då hade det vart för jobbigt för Signe.

När vi kom hem blev det badning för lilltjejen och sedan gröt. Hon somnade vid kvart över åtta, men jag fick hålla på och vyssja henne i en halvtimme kanske. Längtar tills hon kan somna själv igen.

Ikväll kommer Per hem! Skönt! Vi har längtat efter honom. Det gick sådär idag... det var synd.

En morgon vaknade jag av att Signe låg och stånkade bredvid mig. När jag tittade upp såg jag bara hennes bakhuvud! Då hade hon rullat ner från sin kudde och vänt sig om till mage! Det gäller verkligen att inte lämna henne nånstans där hon kan ramla ner ifrån nu. Och inte får hon ligga ytterst i vår säng längre heller. Det gäller att jag är vaken när hon har ammat klart på den sidan, så att jag får flytta henne. Jag somnar ju direkt om jag verkligen inte försöker hålla mig vaken. Ibland somnar jag även då.

Nu ska jag skynda ut och vattna lite. Förresten så har det börjat komma upp blad från potatisen jag satte! Fast den var spansk :) Och den stora fina rosenbusken vi har är full av löss! Fy fan för rosenbuskar. Den är gigantisk, hjälper det om man sprayar vatten och diskmedel på en sån stor buske?


Nyaste tillskottet i laget :)


Grötmonster!


Kommentarer
Postat av: Sara

Tur att de går att kombinera så man kan va både morfar och coach på samma gång, hur hade sommaren annars sett ut för Ulf Forsman?! :)

Postat av: Lena

Vilka härliga grötbilder på skruttan! Verkar som det smakar bra :)

2008-06-08 @ 21:54:03
URL: http://lenawe.blogg.se/
Postat av: Sandra Tofält

Tack så mycket =) Söt dotter du har! Ta hand om er!

2008-06-08 @ 22:32:12
URL: http://sandratofalt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback