Godnattstund

Jag tycker verkligen att jag har blivit duktig på bloggandet. Uppdaterar rätt ofta iaf.

Skrev ju inget igår så jag tänkte börja med att berätta lite vad vi gjorde under gårdagen. Inte speciellt mycket. Åkte till Pers föräldrar i Kilafors mitt på dagen. Var där medan Signe sov i vagnen sedan åkte vi till golfbanan och käkade. Sen var vi bara hemma. Var så jäkla varmt ute så det var skönare att vara inne. Och så blåste det rätt mycket.
Signe fick äta liggande i sängen igår när hon skulle sova. Det resulterade i att hon blev lugn och somnade! Lyfte över henne i vaggan och sedan sov hon. Så den rutinen ska vi ha. Gröt först, kanske 1-1,5 timme innan sängdags, sedan byta blöja och göra andra saker där hon kan ta det lugnt. Och så läsa en bok i sängen, sedan amma.
Ikväll somnade hon inte när hon åt men när jag la ner henne i vaggan vände hon sig till sidan och började krama ett gosedjur som ligger där och gruffa litegrann. Men vi behövde inte rätta till henne utan hon somnade rätt snabbt! Så det kanske är nåt som funkar!

Har gått med i Barnens bokklubb idag. Fick tre böcker för totalt 55:- (inkl frakt). Jag valde Knacka På, Den vita barnkammarboken, och Mollys ordbok. Hade fått jättebra recesioner på deras hemsida av medlemmar som köpt dom. Så det blir roligt när de kommer hem! Med barnkammarboken följer det med en cd-skiva också med några låtar, ramsor och berättelser.

Idag har vi vart på bvc och vägt och mätt. Per följde också med eftersom han inte jobbar nåt nu. Hon vägde 6850 gram och var 65,5 cm lång. Hon har gått upp 575 gram på en månad och växt 2 cm! Så lång blir hon! Huvudmåttet var 41 cm. Huvudet följer snittkurvan, vikten och längden ligger på en kurva över ungefär.
Sedan var vi ner på stan. Käkade lunch medan Signe sov och köpte blommor på torget. Hämtade en burk på kommunhuset som vi ska fylla med vatten och lämna in för radonmätning också. De har ett radonfilter här pga för hög radonhalt förr, men det är lika bra att kolla. Vi skulle få göra det gratis. Om vi ville kolla bakterier och lite annat skulle det bli svindyrt. Vi har egen brunn, därför vi borde kolla. Så vi skulle väl ha kollat efter bakterier också kanske, men det smakar ju iaf gott! Får hoppas att Signe inte får i sig nå olämpligt... Lämnade ett vattenprov till folktandvården, de ska kolla fluorhalten, som jag fick springa upp och hämta igen. Jag fyllde vatten igår så jag inte skulle glömma och det gick inte för sig. Var tvungen att vara dagsfärskt. Drygt. Har haft burken hemma i säkert två månader...

Planterade lite blommor när jag kom hem. Per klippte klart sista (andra) äppelträdet så nu är de fina!

Eftersom Signe har blivit fyra månader idag så fick hon smaka potatispuré! Mums! Hehe Lite grimaser blev det, men den mängd (en tesked) som jag hade "öst" upp åt hon :) Så jag har kokat potatis och morötter idag. Ska börja ge bara potatis den här veckan sedan ska hon få testa bara morot nästa vecka. För att se så att hon inte reagerar på nåt.

Nu ska jag vattna ute i trädgården sedan slappa i soffan. Åh förresten! Per klippte bort blomstängerna på rabarbern idag så nu har de otrevliga djuren försvunnit! Och inte nog med att de där jag nämnde häromdagen fanns där, igår såg jag tre skalbaggar av modell gigantisk! Per tyckte också de var stora.


Stora tjejen får testa potatis!

Kommentarer
Postat av: Sara

4 månader, det är inte klokt va fort det går! Tänk att det har gått ett helt år snart sen vi satt ute i gräset vid stugan och ni berättade att ni skulle få en liten bebis! :)

Vart tusan tar tiden vägen, den bara springer iväg!

Postat av: Elin

Jag såg en huggorm på 8:an i går... Huu!

2008-06-09 @ 22:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback