Nya böckerna

Jag känner mig egentligen för trött för att skriva. Men jag gör det ändå. För er skull... hrm ;) Och för min skull borde ni alla som blir glad att se att jag har uppdaterat skriva en rad till mig! Undrar om chefen har slutat läsa min blogg... det var många många månder sen han kommenterade.

Vårt största problem just nu är fortfarande telefonerna. Det är så skumt! 200 meter bort åt bägge håll från vårt hus fungerar de ypperligt! Helt sjukt. Måste ha kommit nån skugga över just vårt hus. Kan man kalla det otur? Löser inte 3 problemet måste vi byta leverantör. För alla andra som kommer hit har sändning. Och eftersom det här är vårt största problem så har vi inte så mycket till problem. Ingen afrikasvält eller miljöhot precis.

Igår var vi ut på golfbanan och tränade lite och käkade lunch. På eftermiddagen klippte Per gräset och åkte sen och gick en runda på golfbanan. Jag och Signe lekte, läste och sjöng. Åt gröt och badade. Vi har fått hem de nya böckerna som jag fick från Barnens Bokklubb! Mollys ordbok är jättemysig! Framförallt när Signe blir lite äldre. Åtminstonde över ett halvår. Massa roliga flikar att vika ut! Och då fick vi ju med en cd-skiva med Den vita Barnkammarboken. Ramsorna på cd:n intresserar inte Singe så mycket ännu, men låtarna är roliga!

Tog en paus här och käkade korv med bröd som Per hade fixat. Mums!

Idag åkte jag ner på stan. Själv. Första gången sedan Signe föddes som jag gick på stan själv! När jag satt i bilen påväg ner kändes allt så himla skönt! Härligt att kunna gå runt utan att stressa och lätt kunna gå in på de affärer jag vill utan att bubba på vagnen. Jag hann inte ens förbi Tuppz innan Per ringde... Då hade Signe vaknat. Hon brukar som bekant sova 2-3 timmar på förmiddagen, inte 30 minuter. Så typiskt! Men jag åkte inte hem.
Så idag har hon totalt sovit 1,5 timme ungefär. Inte undra på att hon somnade när hon ammades i sängen vid kvart i åtta. Då hade hon vart vaken över 5 timmar i sträck!

Pappa och Anna kom förbi en sväng i eftermiddags! Anna spelar i vårt golflag men kommer från Arboga, och pluggar i USA på vintern, så vi hade inte setts sen förra årets seriespel. Tjejerna och Pappa ska till Boden och lira första seriesammandraget och han kom förbi med henne efter hon hade kommit med tåget. De är nog snart framme i Ö-vik där de ska övernatta inatt. Jag stannar hemma. Blir för bökigt. Tror inte jag hade platsat iaf, har ju knappt spelat nåt! Så det var roligt att träffa Anna! Hon hade med sig en jättesöt rosa kofta, en vit spetsig klänning och en rosa haklapp till Signe. Det var snällt!

Som jag skrev somnade ju Signe bums ikväll och igår var det heller inte svårt att lägga henne. Skönt när det går fort på kvällen.

Jag bakade förresten idag. En rabarberkaka! Supergod blev den. Vi käkade den med marsansås och det var smaskigt.

Nu ska jag lägga mig och ta det lugnt i soffan. Läsa lite bloggar först kanske. Åh... måste ju vattna med. Puh.


Signe vill titta på morfar när han pratar med henne!

Kommentarer
Postat av: Lina

Dom är rolig dom små liven. Stod man bakom Theo när han satt i babysitern så var de nästan så han vela krypa ur för att se vem som pratade bakom honom.

Barnkammarboken tror jag att jag också har, dock har jag inte läst nåt för Theo i den men de är väl dags att börja snart :)

Postat av: Mattias Olsson

hallåj, Roligt att se dom växa så fort, varje gång jag kikat in här så har Signe blivit större tycker jag :)

verkar som man måste ha Telia för att mobilerna ska fungera när man bor utanför Bollnäs :) hemma hos oss i Lottefors så är det bara Telia som funkar, de som hälsar på som har andra operatörer tappar kontakten direkt de kliver in i huset :/



såg att du bakat rabarberkaka, det mesta av rabarber är gott :) rabarberpaj, rabarberkräm, vi har så mycket rabarber nu i trädgården så vi skulle nog kunna äta enbart det en hel vecka frukost lunch och middag, och säkert kvällsfika också hehe.



Ha det bra! nu är det bara 1,5månad kvar tills det är beräknat för oss också :)



Mvh Mattias

2008-06-26 @ 12:08:32
URL: http://www.orcusnet.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback