Trädgårdsmästarna

Imorse var jag och klippte mig. Har inte klippt mig sen januari... så det behövdes! Jag brukar alltid gå till Sussi på Donna, men som läget ser ut nu så får jag helt enkelt inte prioritera mitt hår. Jag syftar på mammapengen. Jag har iaf inte tid att fixa det utan har det oftast uppsatt nu för tiden så det spelar väl ingen roll hur det ser ut... Klippte mig hos mammas frisör för 250:- vilket är ett bra pris. Och klippningen är det inget fel på. Det är ju inte som Sussi, men det är ingen.
Däremot har jag fått en färgning av Per i present, så den ska jag boka hos Sussi :) Om det nu inte är för hiskligt dyrt. Men det blir efter sommaren. Det bleks ju lite av solen nu iaf och min utväxt är ingen utväxt längre utan snarare halva min hårläng, så man kanske inte tänker på den så mycket?

Signe vaknade 6 imorse. Somnade om efter lite lek vid kvart i åtta. Sen sov hon till halv tolv! Sötfisen. Så hon fick äta lunch i pyjamasen :)

Resten av dagen har det inte hänt så mycket. Per är och spelar in i Hudik. Det heter så när man spelar banan dagen före tävling, spelar in.
Jag vattnade blommorna lite tidigare ikväll så att Signe fick följa med ut. Hon verkade trivas ypperligt med det. Hon gillar verkligen att sitta i selen och kika när man är ute. Helst suga massa på den också... Tur att den är tvättbar.

Blåbärsfläckarna gick iaf bort helt! Använde både spray och pulver av vanish och körde i 60 grader.

Lillskruttan var trött och somnade vid tjugo i åtta. Per kommer kanske hem snart. Nu känns det tomt. Men det är skönt det med ibland. Men betoning på ibland.

Jag är sugen på massa sötsaker hela tiden. Socker socker socker. Har en bit rabarberkaka kvar sen finns det glass också. Kanske ska ta lite sånt...? Vågen visar på 56 kg nu. För lite med tanke på min längd. Så jag kan gott och väl trycka i mig lite. Men jag ammar ju fortfarande och jag vill inte ge Signe en sockerchock. Aja, jag tänker äta nåt sött iaf. Den saken är klar.

Så fort man lägger ner Signe på ryggen nu så vänder hon sig till mage. Verkar tycka det är mycket roligare. En stund iaf...  Lekte en tittutlek ikväll. Jag la en liten filt på hennes ansikte och frågade "vart är signe?!" och sen drog jag bort filten, för det kan hon inte själv än, och sa tittut! Hon tyckte det var jätteskoj. Och så fort jag tog filten och höll en bit över hennes ansikte så började hon fäkta med armar och ben och gapade stort med munnen! Sötnosen. Nya favoleken.


Bjussar på en mobilbild från ikväll när vi vattnade blommor.


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja han är nog lite allt i allo :P

Postat av: Sara

Jo, det är helt underbart i Monte Carlo, trots teleproblem. Eller, de är väl inget problem i sig. Så skönt att ingen kan nå en, att det är tyst och skönt. Jag läser din blogg minst 1 gång per dag. De har du väl inget emot hoppas jag. Vad är de dära bloggkoll för nå?? Men shit... Karln min klagar på att jag slår på tangenterna på hans data. "De hörs i hela huset" -säger han. Men va f*n! Ska jag smyga ner dom då tar det ju en evighet att skriva. Nu - Prison Break! (fast helst skulle jag vilja se Sagan om ringen, Elijah är sååå snygg)

2008-06-26 @ 21:24:07
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Sara (igen)

Förresten... (lyckas alltid glömma skriva nå) Visst är Sussi underbar med ens hår??? Om inte annat så är hon en sån härlig person att snacka med under tiden man bli ompysslad. Visst...de är dyrt där. Men jag går ALDRIG därifrån missnöjd.

2008-06-26 @ 21:26:22
Postat av: Sara

Okej, kanske ska fixa de då. Men jag får göra de en annan dag. Men jag har iaf dom bloggar jag läser inlagt på mina favoriter här på datan. Nu blir det natta för min del. Har ett 24-timmarspass framför mig i möre. Ha de så bra! Natti natti!!!

2008-06-26 @ 21:38:56
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback