Tårtkalas

Idag har vi vart på kalas. 4 års kalas. Klara som fyllde 4 år idag! Och jäklar i min låda vad paket tjejen fick. Galet mycket! Och så har de barnkalas på lördag så då blir det ännu mer. Tänk när Signe ska ha sitt första kalas och få öppna paket! Vad roligt det ska bli!

Men jag börjar med gårdagen. Herregud det står helt still. Vad gjorde vi? Jo just ja! Vi åkte till mitt jobb för jag skulle hämta upp förstoringar på några bilder som vi tog på mig, Per och magen när jag var gravid. En jobbarkompis kompis som har fixat det så därför de fanns på jobbet. Och så himla bra det blev! Två är 40x50 och den tredje är på canvasduk och är 80x55 typ. Så den är stor :) Så fina! Och när jag var på jobbet så kände jag ännu en gång att det gäller att ta tillvara på den här tiden med Signe för det står inte på förrän jag måste tillbaka och jobba... Usch. Jag har nog vart hemma för kort tid än för att se fram emot det.

Efter det åkte vi ner på stan och handlade present till Klara. Jag blir verkligen tokig på Torgbodens (leksaksaffären här i stan) trappor! Det är helt galet att en leksaksaffär inte fixar bättre ingång! Och affären är så sjukt liten och trång att man knappt kan gå runt med en vagn där. Och barnvagnarna har de på nedervåningen dit man absolut inte kan ta sig med vagn. Så vill man kolla på en stitvagn kanske så är det bara att glömma sålänge man är ensam med vagn. Stackars de som har tvillingvagn. De kommer inte in på så många ställen. Nä usch, gör affärerna mer barnvagnsvänliga!

Igår satt Signe och lekte med en leksak i matstolen. Men åh så hon skrattade! Den kan tuta, så jag tutade och sa sedan "tut tut" och hon kiknade av skratt! Jag hämtade filmkameran och filmade och det var jättekul för Per att se när han kom hem! Så länge har hon aldrig skrattat tidigare. Höll säkert på i närmare 7-8 minuter! Gotjejen våran! Hon har varit så himla glad och nöjd den sista veckan. Märks att hon har gått igenom ett utvecklingssprång och att allt har lagt sig nu. För då mår bebisarna bra och är för det mesta nöjd. Och hon verkar väldigt nöjd med tillvaron just nu!

På kvällen for jag iväg och tränade lite golf med damlaget. I en timme bara, men ändå skönt att komma iväg. Kom hem och bytte av Per för de hade träning efter oss. Tur vi bor nära golfbanan.

Idag har jag vart på stan och fikat med mammorna och deras tjejer. Magdalena och Alma var inte med för Magdalena har åkt på magsjuka och feber. Stackars dom! Hualigen. Även hennes man blev sjuk, och då blir det bökigt att ha en liten att ta hant om. Men Alma är så snäll så det är väl tur det iaf!
Sen var vi som sagt på kalas och fikade massa gott fika!

Just det! Signe fick duscha med Per idag! Men så mysigt hon tyckte det var! Flinade och trivdes jättebra! Dom var så söta tillsammans!

Nu ska jag äta en macka sen ska jag sova. Mina två kärlekar sover redan. Den ena i vaggan i den andre på soffan.

Tuppen som Signe hade så roligt åt!


Natalie gillade tuppen också. Jättemycket!


Åh så härligt! (Kolla in Pers golfbränna...)


Klara öppnar paket och Signe fick äta lite gröt istället för tårta

Fy satan vad tid det tar att lägga upp bilder. Usch vad länge jag har suttit här nu.
Har ni sett att jag har bytt ut magbilden mot bilder på oss istället? Tyckte att det var dags :)



Kommentarer
Postat av: Sara

Finns även en sådan bränna som kallas för snickarbränna :) Men båda brännorna har nog sitt ursprung i bondbrännan :)

2008-06-13 @ 14:51:42
Postat av: Fredrika

Vilka mysiga kort :)

2008-06-14 @ 21:28:41
Postat av: Sara

Ser att Per har lika fin "golf"bränna som Johan :) Hoppas du fått ditt paket nu :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback