Stortån är finast, så mjuk och så rund.

Först vill jag välkomna Lina Hoof till min läsarskara :) Vad kul att det pratas om bloggen "på stan". Haha, nä men roligt att du hittat hit och jag hoppas verkligen att jag får läsa om dig och Tuva framöver! Det är ju aldrig för sent att starta en blogg, men ju snabbare desto bättre ;) Kameran ja... man blir ju inte rik på att vara mammaledig precis. Men jag vill så gärna ha en, vi får se. Vi har en videokamera, som vi använder ganska sparsamt än så länge. Men nu när det börjar hända lite grejer blir det roligare att filma!

Idag har det fortsatt varit världens bästa sommarväder! Så härligt! Vi har legat ute i solen och myst. Eller jag har legat i solen, Signe och Per har legat i skuggan.
Var iväg en sväng och köpte studentpresent till min kusin som tar studenten imorgon och så tittade jag in på Dollarstore där jag fyndade ett par flipflop för 10 spänn! Och rikigt sköna var de med! Köpte två rosa hjärtankuddar till Signes rum för 50:- för båda också. Längtar tills jag ska måla om hennes rum och göra det fint! Men det vill man ju inte göra i sån här värme, så det får kanske bli till hösten.

Ja det var väl typ hur vår dag såg ut. Signe sov tre timmar på förmiddagen också, så då kunde jag ligga en stund och pressa själv i solen. Skönt. Och Per var iväg och spelade golf på kvällskvisten.

Imorgon ska vi på babysång på morgonen och sedan studentmottagning på eftermiddagen.



1. Det nya parasollet som är mörkblått funkar mycket bättre, dock inte lika fint...
2. Fossingar
3. Prasselboken smakar gott
4. Titta! boken från Góboken är en favorit!


(Urdrag från Titta! boken som Signe gillar jättemycket)
Mmm...
Här ligger jag uti sängen och mår.
Smakar på mina små gulliga tår.
Stortån är finast, så mjuk och så rund.
Jag tror jag suger på stortån en stund.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej! Det jag inte förstår är varför det är så mycket spindlar inomhus nu när det är så varmt ute. Det brukar ju vara så att dom drar sig in i hus när det börjar bli kallt och sen vaknar dom tyvärr till liv igen på våren och kommer fram sen när det blir varmare. Hittade ett spindelnär i en annan blomma igår. Kände paniken inom mig!! Men för att tänka positivt så tror jag att det var den spindeln som jag dödade som hade de nätet som sommarstuga eller nå, att det inte finns (läs fanns) mer än en spindel i lägenheten. Hua! Nu ska jag fortsätta göra mig i ordning inför studentkalaset. Ha de så himla bra! Kram kram!

Postat av: Sara igen :)

Förresten... Hårsprayen funkade alldeles utmärkt. Tacka Linas mamma Eva för de tipset! Jag spraya på tre långa sprayningar för att vara på den säkra sidan. Tre långa= ca 3 sek.

2008-06-04 @ 12:11:38
Postat av: Sara

Men vilka små snuttfötter :)

2008-06-04 @ 12:38:30
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback