Supernöjd

Våra telefoner funkar fortfarande inte här hemma... Trist. Och idag har jag bara vart hemma så jag har ingen aning om någon har skickat nåt sms eller så. Per var in till stan en sväng, skulle kanske ha lagt telefonen i hans bil så att det skulle bli sändning på den en sväng iaf. Då dyker det ju upp sms och samtal man missat. Skit alltså!

Igår eftermiddag var vi till röste och käkade mat. Gott med grillad korvbricka! Idag har jag som sagt bara vart hemma, och Per var ner på stan en sväng. Pers föräldrar var förbi en stund på eftermiddagen.

Signe har vart bökig att lägga i två kvällar nu. Idag har hon sovit dåligt på dagen så det kan bero på övertrötthet ikväll. Hon har fått ätit potatis och majs i två dagar nu, kanske får ont i magen av majsen? Hon har också fått smaka blåbär till gröten och efter lunchen. Dumt eftersom man ska ge en ny smak bara, men hon tyckte det var så gott! Och då åt lite mer bara för att jag kunde lura henne med blåbären. Så om hon har ont i magen vet jag inte om det beror på blåbär eller majs. Eller kanske hon helt enkelt var övertrött. Hon gnäller ju bara, inte skriker som att hon har ont. Ja, tiden får utvisa.

Hon lyckades vända sig till mage på skötbordet ikväll. Men gud så glad hon blev! Hon har försökt med det ett tag men det har inte funnits tillräckligt med plats, men nu lyckades hon. Och det syntes på henne att hon var supernöjd med sig själv! Tur att vi har så höga kanter på skötbordet.

Jag skrattar och ler så mycket åt våran lillfis under dagarna att jag får ont i käkarna! På kvällarna känns det som att jag är öm ibland. Hon är för underbar vår lilla skrutt!




Kommentarer
Postat av: Sara K

Sötnosen där...!Hoppas allt är bra med er!

2008-06-23 @ 21:48:04
Postat av: Johanna Rapp

Både blåbär och majs är stoppande... kanske kan vara det...Tack för senast. Jag håller mig uppdaterad...Kramar

Postat av: Linda m. 4 barn

en sån underbart fin blogg...fin header.

Söt liten tjej med :-)

2008-06-24 @ 18:03:42
URL: http://tolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback