Sömnrutin

Vilket väder det har vart! Men det är väl bra att det kom lite (?) regn iaf. Men åska är väl aldrig bra?
Jag var påväg ut till garaget till vagnen med Signe i liften då jag hörde hur det mullrade till. Tittade upp och såg riktigt mörka moln. Tänkte först gå en promenad ändå, jag har ju regnskydd tänkte jag. Och lite muller är ju inte så farligt... Men jag ångrade mig som tur var och la Signe inne istället. Tre minuter senare stod det som spön i backen och det mullrade riktigt högt!

Så vi har bara vart hemma idag. Lekt, sjungit, läst bok, tittat på barnprogram och myst! När Signe skulle sova på eftermiddagen gick jag till postlådorna sen sov hon så det vart ingen lång stund ute i luften.

Det verkar funka med vår nya rutin iaf! Ikväll läste Per bok och sedan kom jag in och ammade henne. Hon stökar runt lite i vaggan sen, men inget värre än att hon klarar av det själv.
 
Men igår när vi skulle lägga oss vaknade Signe till. Vid kvart i elva kanske. Tjugo över tolv (!!) fick hon ro och kunde somna om igen. Då blev jag lite småirriterad. Hon låg i vaggan och sparkade och sprattlade. Och så drog hon ett gosedjur över huvudet och när jag tog bort det sken hon upp som en sol! För hon trodde väl att vi lekte tittut och tyckte allt var jättekul. Skitunge :) Tänkte att jag kanske skulle få sova till framåt fem eftersom jag ammade henne vid elva... jo men tjena. Halv fyra var det dags igen! Sen vid sex vaknade hon i morse! Men vi somnade om efter lite lek vid halv åtta och sov till efter 10. Det var skönt iaf!

Ska lägga in lite bilder från idag sen är det fotbollsmatch. Jag ska nog sätta på mig min Ljungberg tröja. Kanske. Eller så spar jag det till en annan match.


Det går så fort i utvecklingen nu! Direkt när jag satte dit leksaken greppade hon tag i den och drog den till munnen! För tre veckor sedan lutade hon sig framåt och försökte få in den i munnen.


Jeanstjejen


Ösregn


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Värst vad lill-pluttan vaknar nu då :D Sköna små jeans btw!

Det här vädret är knas. Har ju varit 25 grader varmt o soligt i flera dagar. Idag mulet och sen världens ös-regn, helt plötsligt, för kanske 1-2h sen. Nu skiner solen med blå himmel.

Härligt att Sverige vann. Vi var i Kungsträdgården med 10 000 andra personer, det va skoj! KRAM

2008-06-11 @ 15:54:31
Postat av: Lina

Ja de är ju de det är, man kan inte motstå :P

Postat av: Freddan

Åska är asbra :D skönt å rensa huvet! haha, mitt huvud mår bra av det i alla fall :)

2008-06-11 @ 17:09:28
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack så mycket för kommentaren den gjorde mig väldigt glad. Det är så otroligt vad söt hon är eran tjej och så fort tiden går redan 4 månader. //Elin

2008-06-11 @ 20:19:02
URL: http://www.pylle-pylle.blogspot.com/
Postat av: jessika

ÄLSKA REGN ;)

2008-06-12 @ 17:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback