Midsommar

Puh. Vi kör väl ett sista inlägg när jag väl sitter här. Men det tar en jädra tid med alla bilder. Drygt.

Midsommar i Segersta hos Tomas och Veronica! Mycket trevligt! Jag och Per käkade sill och potatis här hemma till lunch och sedan hade vi med grillat och hemmagjord potatissallad till festen. Det var mycket barn där, men Signe har ju inte så stort intresse av det än. Även fast hon har börjat titta mer och gärna sträcker fram armarna lite försiktigt för att känna :)

Det var lite kubspel, fotbollsspel och trubadur med allsång. Signe somnade vid halv nio och sov i rummet intill altan, där det inte var speciellt tyst. Men hon sov ändå. Vaknade vid halv elva, men ammade henne så att hon somnade om. Vi åkte hem vid halv ett och hon vaknade inte fastän vi flyttade över henne till bilstolen. Inte vaknade hon hemma heller när jag lyfte ner henne i vaggan. Kikade upp lite efter en stund, men fortsatte sova när jag vaggade lite. Sen sov vi till halv elva i förmiddags! Gud så skönt. Hon vaknade såklart och ville ha mat men eftersom hon somnar när hon ammar så räknar jag ändå det som att vi sov. Var tvungen att byta blöja vid halv fyra när hon hade ätit men jag gav henne nappen och sen somnade jag och hon gjorde inget ljud ifrån sig. Per klev upp halv sju. Jisses. Men han sov såklart vidare på soffan...

Idag har vi bara vart hemma. Per har spolat av farstukvisten och altan från allt "pollendamm", sen var vi till golfbanan en sväng. Signe fick sitta i selen. Träffade mamma och pappa där också. Sen blev det gröt och bad innan Signe somnade.


Haklappen är väl lagom stor? :) Såhär kan det se ut när det är lunchtime!



1 och 2.Härligt att gunga! 3.Midsommarfin i hatt 4.Farbror Padda är en rolig gubbe! 5.Allsången hörs in i barnvakten hos Signe och ut igen. Mamma blir orolig... Fullgubben är avslappnad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback