Behöver sömn

Signe vaknade halv fyra inatt och somnade inte om efter maten. Var vaken till efter halv sex. Jag var riktigt slut. Men det är ingen tid att kliva upp och leka så hon fick snällt ligga kvar i sängen och böka istället. Usch och fy, hoppas inte hon vaknar på det viset inatt. Hon somnade till slut och vi sov till kvart över nio. Jag hade kunnat sovit många timmar till. Men jag försöker tänka att det alltid hade kunnat varit värre.

Åkte till Ica i Kilafors och handlade lite och Signe somnade på hemvägen. Bar in henne i sängen eftersom det precis började regna så jag la mig också. Slumrade bara till lite, men jag fick ju vila en stund iaf. Hon ville inte sova längre än till tjugo över tolv...

Jag bjöd hit mamma på mat idag. Gjorde en pastasallad med ruccola, körsbärstomater, soltorkade tomater, fetaost, pepparsalami, avokado och färska champinjoner. Det var gott! Käkade vitlöksbröd till och åt en hallonkaka med marsansås till fika. Gjorde samma kaka som härom dagen men med hallon den här gången. Blev jättegott!

Vi planterade klart i rabatten, eller jag stod med Signe i bärselen och tittade på medan mamma grävde och planterade. Som vanligt alltså.

Ofta skriver jag massa menlösa saker i bloggen och glömmer bort sånna viktigare prylar. Som tex att vi har fått tillbaka vattenprovet från Folktandvården och det visade att vi hade för mycket flor. Om man hade 1,3 - 1,5 så ska man helst inte ge det till barnet under första halvåret. Vi hade 1,66. Om man har mellan 1,6 - 4,0 så ska man vänta till de är 1,5 år. Så vi låg på gränsen, men det finns ju en liten risk att hon kan få fläkar på tänderna och det vill man ju inte riskera. Så vi får fylla vatten på flaska hos Pers föräldrar och frysa in. Mina föräldrar har egen källa så det är inte heller att lita på. Kommunalt får det bli.
Igår gjorde Signe ett första försök till att pilla lite på fötterna! Barn är så smart! Tog ena handen vid knävecket för att dra upp benet och sen började hon fingra lite på tårna med den andra handen :)

Har en fundering gällande försäkringskassan och ersättningen därifrån. Har kollat upp att de drar 29% i skatt, och vår kommunalskatt ligger på 33% inkl kyrkoavg. Det känns inge bra alls. Är det nån som har gjort extra skatteavdrag? Eller nån som inte gjorde det och fick betala tillbaka massa på skatten? Jag valde att göra ett extra avdrag nu på 500:-, men det känns ju skittrist. För man får ju inte mycket pengar precis... Men jag vill inte riskera att få betala tillbaka massa nästa år. Skriv gärna kommentarer om det om ni har någon bra info!

Nu ska jag diska undan lite sen ska jag lägga mig tidigt, dvs snart. Behöver sömn.

Kanske ska skriva lite snabbt om hur det går för serielagen också. Damerna ligger på tredje plats efter två varv, foursome och bästboll. Och herrarna vet jag inte riktigt, för de finns inte med på nån resultatlista. Men troligen nåt sånt de också. Pillan och Sanne hade ett riktigt bra resultat i bästbollen iaf! Det var kul!

Kommentarer
Postat av: Elin

ang försäkringskassan så bad jag dem att dra 33% från mig hela tiden så jag slipper tänka på att jag betalar för lite, så gör så i stället för att betal in varje gång. Vi har också för höga flor halter hemma så vi fick också hämta vatten på dunk i 1,5 år, Ester amma aldrig så det gick åt en hel del vatten för oss så blev aldrig att vi fryste in.

// Elin

Postat av: Linda F

Hej!Hoppas allt är bra med er....

Ang försäkringskassan så har jag sagt till så dom drar 32% varje månad på mig lika som om jag skulle ha jobbat....jag var åxå rädd för kvarskatt....Så då ringde jag och sa till...

Du de där med florhalterna var ett bra tips de har jag aldrig hört, vi har egen brunn så man ska kanske kolla upp de...

Hälsa Per & Signe

KRAM

2008-06-28 @ 13:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback