Välkommen tillbaka Carina!

Min bil har fått nytt liv. Det kunde den behöva för härom dagen var den stendöd. Jag och Signe hade vart en snabbis ner på stan för att handla lite saker till inbjudningskorten till hennes namnkalas. Ja, vi ska ha namnkalas (eller namngivningsceremoni som det också kallas) istället för dop. Och så startade inte bilen när vi skulle hem. Inte en tendens till att starta ens. Fan. Per var i Örbyhus och tävlade, jag ringde pappa tre gånger utan svar. Fastän jag visste att han var hemma och jobbade med altan! Mamma jobbade, men jag provade ringa henne också. Ringde till mormor och morfar men inget svar där heller. Åh! Signe började gnälla för hon var trött och jag började bli lite småstressad. När jag hade lagt henne i vagnen så att hon skulle kunna sova provade jag ringa pappa en gång till, och då svarade han! Min lillebror Anton var där så han kom och hämtade mig. Resten av eftermiddagen spenderade vi i Röste. Sen var det bara att punga ut med tusen spänn på ett nytt batteri. Kul. Eller inte.

Signe satt i bärselen när vi var på stan, vi skulle in på Helins och där kan man ju knappt röra sig utan barnvagn. Hon tyckte det var jättespännande att sitta i selen och kika på allt fint!

Hon är så härligt vår lilla jänta! Så pratglad, jollrar och skrattar och myser!

På onsdag ska vi till Stockholm och gå på Iron Maiden. Jag har ju inte nämnt det nu på slutet och det beror på min olust känsla över att lämna Signe hemma. Så jag har inte kunnat glädja mig så mycket åt konserten som jag vill. Det är första gången som vi ska åka bort och lämna henne. Mamma och pappa hade ju hant om henne när vi spelade golf i Hjo, men då var vi på samma plats så det är inte alls samma sak! Nu ska vi vara 2,5 timme bort... Känns inge bra alls. Alla som har barn vet hur det känns att lämna bort det för första gången, och framförallt sitt första barn kan jag tänka känns extra mycket! Spelar egentligen ingen roll hur alla andra känner, det är mina känslor som räknas när det är mitt barn det handlar om. Självklart även Pers känslor, men det är annorlunda med pappor. Signe har ju behov av mig på ett annat sätt eftersom hon fortfarande ammar. Och Per har ju vart ifrån henne mycket mera än mig.
Vi ska inte stanna över natten för Per ska iväg tidigt på torsdagmorgon till Umeå, men vi kommer att komma hem mitt i natten. Det betyder att farmor och farfar ska lägga henne också. Och kanske vara tvungen att mata henne på natten... Provade ge henne ersättning ikväll efter att vi hade läst bok, men det ville hon minsann inte ha! Amma däremot gick jättebra... Ska prova ge henne ersättning imorrn på dagen och se hur det går. Hon har tagit det förr, men det var ett tag sen vi provade. Det gjorde ju inte saken bättre. Går ju inte att mocka i henne gröt mitt i natten precis. Jaja, vi får se hur det går.

Idag var vi iväg till golfbanan och käkade lunch. Det började spöregna. Pissiga väder! Vad är det här för sommar?! Alla de som har sommaren som favorit årstid har nog inte det här i åtanke. Men det är väl lika med våren och hösten, som är helt ljuvliga årstider. Så länge det är sol. Vem gillar en blåsig oktoberdag med småspik haglandes från himlen?

Nu ska jag äta lite glass med strössel och chokladsås. Mums!


Signe inspekterar favorittuppen i golfrestaurangen


Förresten. Ni som undrar över rubriken :) Toyota Carina E touring.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du kanske såg mitt inlägg om bilköp? Jag vill inte vara dum, men efter att ha läst ditt senaste inlägg så vet jag vilken bil jag inte ska köpa. ÅH! Så svårt att bestämma sig. Det finns ju en djungel av bilar. En person säger att den bilen är bra, en annan person säger att en annan bil är bra. De enda jag vet de är att jag INTE!! ska köpa en Ford. No more Ford för min del.



Ha så roligt på onsdag! Stort att se dom ju :) NJUT!!

Postat av: Johanna Rapp

Hej svejs! Jag tycker också det är svårt att lämna bort Hannes. Vi har gjort det 2 gånger. En gång när vi var på bröllop och han var 5 månader och senast var det i fredags då vi var iväg och såg mamma mia. Det har gått väldigt bra båda gångerna så nu känns det mycket tryggare. Ikväll har han varit med mormor medans jag var ute och red med syrran. Det känns lättare nu när han kan äta mat. Signe är i tryggt förvar. Det är ingen risk att hon svälter ihjäl under tiden ni är borta eftersom hon har lite hull att ta av. Hoppas ni får en härlig kväll. Kramar från Johanna

2008-07-13 @ 22:02:27
URL: http://johannarapp.blogspot.com
Postat av: Sara

Jo, Toyota låter som en bra bil faktiskt. Men Krille hade hittat någon slags sportbil som han tyckte att jag skulle ha. En liten tjejig sportbil. Eller ja...den ser inte ut som en sportbil men den ligger tydligen under den kategorin. Får se hur mycket en sån kostar. Ska kolla om jag får ta lån först och främst. Annars så får jag fortsätta trilskas med Volvon jag har nu. Den rasar säkert ihop vid nästa djupa andetag jag tar :/

2008-07-13 @ 22:32:18
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Lina

De är jobbigt de där när man ska lämna bort dom över natten, jag har inte "vågat" lämnat bort Theo över natten än. Fast jag är så rädd att han ska vara gnällig och bara skrika sen är de ju de där med hans medicin också han ska ju ha den morgon och kväll och de är ingen enkel match och få i honom :P



Men sen bara man lämnat dom och de har gått en stund så tror jag att de går bra, pappa hade Theo en kväll och han var supertrött sa åt pappa att han kunde ut och gå så somna han men de gjorde han inte och Theo kan vara supergnällig när han är trött men han hade vart jättesnäll, säkert bara för att jag inte var med :)

Nu vart de nog mycket svammel men hoppas du förstår.



Jag hoppas att de går bar aiallafall och att du kan njuta av konserten!

2008-07-14 @ 07:49:19
URL: http://dahl0f.blogg.se/
Postat av: Sara

namnkalas? Vad är det för nått, har aldrig hört talas om det, men sen så vart man ju inte själv döpt heller som liten :)

Tråkigt med bilen, aldrig kul att lägga ut pengar på! vi fick ju punga ut 8tusen på våran skrothög!



Usch förstår att det känns jobbigt att åka ifrån lill fisen, men om det är till en liten tröst iaf så kommer vi få sol i sthlm på onsdag!



2008-07-14 @ 09:14:35
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Vi fick dem som gåvor. Det är helt utan krav på att jag ska publicera det i bloggen, men jag gör det ändå för att jag blev så tacksam över presenterna.

2008-07-14 @ 22:14:12
URL: http://tumadre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback