Summa sumering

Jag tycker själv att det är roligt med mycket bilder i blogg. Bilder säger mer än tusen ord. Så därför kommer jag sammanfatta vår internetfria tid i bilder. De dagar det inte finns bilder ifrån struntar jag i. Det hände troligen inget speciellt ändå. Lyckos er :)

080723 - Baddag i Segersta och grillning hos Tomas och Veronica.
Vi spenderade dagen i Segersta vid badplatsen. Per var och tävlade i Stockholm och kom tvåa! Så han kom lite senare. Grillning hemma hos Tomas och Veronica efter dagen på stranden. Mycket folk och mycket trevligt!





080724 - Mammaträff hos Jenny på stan och lek i skuggan hemma i Granbo
Det var mammaträff hemma hos Jenny och Natalie. Det var längesen jag träffade tjejerna så det var kul. Låg en sväng i skuggan hemma på gården, var riktigt varmt! Signe fick svalka av sig i handfatet innan läggdags.





080725 - Premiärbad i poolen
Signes mormor köpte en pool till henne när hon var på Rhodos, den visade sig finnas även på Barnens hus. Men Signes är ända ifrån Grekland! Hon tyckte det inte var så roande att bada, men det var skönt att svalka sig lite i värmen.





080726 - Lek i köket





080727 - Min mamma fyller 50 år. Firas hemma hos mina föräldrar i Röste.
Mamma fick en Nikon D60 av oss. Åh vad jag också vill ha! Blir helt underbara bilder. Men nu finns det ju en kamera jag kan låna vid speciella tillfällen iaf... :) Finns en speciell tjej också som fyller 25 år nästa år. Bara så ni vet... Signe älskar numera papper av alla dess slag! Tidningar, presentpapper, godispapper, bordsduk...





080728 - Eftermiddagspromenad till Björktjärn som ligger här i Granbo.
Mysigt. Synd att det inte är tillfixat så att man kan bada. Vi såg en snok på vägen. Per sa " ÅH akta!". Inte så bra. Jag stirrar ner bredvid vagnen, ser snoken och får en riktigt jobbig rysning genom hela kroppen. Det resulterar i att jag på stört blir tårögd och börjar snyfta av rädsla. Herregud. En snok! Men men, tycker man att saker är jobbiga så tycker man. Det går liksom inte att styra över.





080729 - Besök av Morbror Johan och Sara. Slog lite bollar på golfbanan.
Johan busade med Signe och hon skrattade högljutt! Är så söt i sin nya sommarmössa som hon fått av gammelmormor.





080730 - En dag på stranden!
Åkte till prästnäset där mamma och Ann var. Jag och Signe kom vid halv ett och stannade till framåt sex tiden. Åkte hem och åt gröt och badade och fick besök av Sven-Inge och hans fru! De stannade bara en kortis eftersom Signe var jättetrött och ville sova. Signe fick fina kläder, det var snällt!
Eftersom mamma har en sån fin och bra kamera tog hon massa härliga bilder på Signe. Hon fick bada i dag för det var så varmt. Det gick bra! Hon tyckte nog det var lite kallt, men det var ändå säkert 24 grader i vattnet! Det var skönt för henne att svalka av sig lite då och då, för det var väldigt varmt även i skuggan. Jag badade också för första gången i sommar. Känns som att jag blivit mer och mer badkruka för varje år. Står som morsan oftast nu för tiden och svalkar fötterna vid strandkanten... 

Nu ska jag kolla om det blivit några nya uppdateringar på bloggkoll, vattna, käka kvällsfika, duscha och sova. Allt det skulle jag vilja hinna på en halvtimme. För jag är trött och vill sova. Tog ett bra tag att få ihop det här inlägget kan jag lova. Blogg.se borde skaffa ett bättre verktyg för att ladda ner bilder. Trök.


Kommentarer
Postat av: Sar

2008-07-31 @ 11:29:29
Postat av: Anonym

Va härlig bilden är när hon skrattar åt Johan! :) Ja d va snällt, men jag hoppas på att han kommer hem till helgen och blir hemma någon dag! Isf kanske vi kommer ner en sväng och hälsar på, hon är svår att hålla sig ifrån lillskrutten :)

Postat av: Helen

jo bilder säger verkligen mer än tusen ord. tror inte signe behöver kommunicera, man ser på blicken ändå hur lycklig hon är :)

jo var inge roliga dagar med magsjukan. men nu är det över och jag ska njuta av sista 1 och en halv veckan av semestern innan jobb väntar igen. :)

har Per fått nå jobb då sedan produktionsbolaget lades ned? minns inte om jag läst det i din blogg..

2008-07-31 @ 14:31:39
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahaha!! Ja de börjar bli lite kärring av mig nu när man börjar komma till åren :) Men jag vill inte höra en massa dunka dunka och skrik och skrän när jag vill ta de lugnt på min semester.



Meeen, vilka fina paket! Vem har gjort dom??

Ni ser iaf ut att ha klarat er utan internet :)



Förstår hur du kände dig inför snoken. Jag börja gallskrika en gång och nästan grina när jag såg en spindel på andra sidan rummet! Åh! Jag får nästan svåart att andas bara jag tänker på de. Fya! Men de är inget man kan rå för. Är man rädd så är man.

2008-07-31 @ 17:16:10
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback