Ljuvligaste tjejen

Imorse vaknade Signe halv sex... Ingen tid att kliva upp tyckte mamma. Så hon fick ligga bredvid mig i sängen och tjattra medan jag halvsov. Bytte blöjan och fick lite leksaker och så småningom somnade även hon om. Vid kvart i nio klev vi upp och Signe fick äta gröt.

Vid lunch åkte vi till Pers föräldrar i Kilafors och var där en stund och fikade. Signe når ända ner med bägge fötterna i gåstolen nu så vi tog med den hem. Vi har fått ärva den av Pers kusiner och därför har den vart i Kilafors. På eftermiddagen kom Janne och Christina hit för Janne tycker att det är så roligt att klippa gräsmatta att han gärna gör det här också. Och tjatar han är det väl klart att han kan få klippa! :) Så i 35 graders tryckande värme klippte han gräset. Och så passade han på att ta ner lite sly längs med vår uppfart också. Och gräva upp en buske som Per klippt ner. Och ta bort ett myrbo och ta på myrr. Och... Ja han hade nog kunnat fortsatt med diverse trädgårdssysslor i en evighet. De hade tagit med rostbiff och potatissallad och glass och jordgubbar som vi käkade. Jag har tur som har snälla svärföräldrar! Tack tack

Per är ju och tävlar i Dalarna. Dalaopen. Den går på två banor, Dalsjö och Aspeboda. Ligger mellan Falun och Borlänge. Han spelade bra idag och ligger efter två varv 8:a. Det är kanon! Ett varv i morgon också, hoppas på ett riktigt bra resultat då. Per var den enda från Bollnäs som gick vidare till sista varvet, för det var en kvalgräns efter två varv och bara de 54 bästa gick vidare. Brorsan var också med och spelade och missade med tre slag. Synd.

Imorgon ska jag till mina föräldrar i Röste. Jag och pappa ska spela lite golf inför två generationstävlingen på lördag. Så Signe får leka lite med mormor.

Hur är det med lilla Signe då? Jo hon mår jättebra! Men hon har kommit in i gnällperioden inför utvecklingssprånget hon snart ska göra. Dock känns det väldigt lindrigt än så länge. Inga problem att få henne att sova, som det var sist hon var i en gnällperiod. Hon somnar som en stock på kvällarna. Hon har fått bada varje kväll i några dagar nu och det verkar göra henne gott. Men däremot så kan hon vara lite smågnällig på dagarna. Ingen leksak duger speciellt länge och hon gillar att bli buren. Men det går upp och ner, idag tycker jag det har gått jättebra. Är väl roligt att träffa andra människor än bara mig och Per hela dagarna antar jag.

Sen verkar det klia i tandköttet så kanske det är nån tand som spökar. Fast de brukar ju kunna spöka länge innan det verkligen kommer någon.
Hon kommer snart att kunna sitta själv iaf, för hon blir duktigare och duktigare för varje dag! Det märks faktiskt skillnad från dag till dag!

Ja hon är alldeles ljuvlig vår lilla skatt och jag älskar henne så mycket!



Signe dricker ur sin pipmugg från tupperware som farmor har köpt.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, de är inte längesen man själv spelade dunka dunka och skrek och skränade. Men man märker att man bli äldre och äldre. Dricker allt mer sällan och festerna är lätträknade. Tråkigt, men så är de. Man prioriterar annat ist.



Det var väldigt fina paket iaf. Jag älskar att slå in paket, men jag är inte så duktig på de men ändå. Så himla kul att krulla snöret :) Ibland krullar jag så mycket att de täcker hela paketet :)



Ser att du njuter av livet som mamma :) Härligt! De är grymt vad hon växer.

Postat av: Helen

jo det löser sig säkert, får hålla tummarna för det.. du blir mammaledig ändå till nästa år du då? :)

2008-08-01 @ 11:19:03
URL: http://helenm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback