Välmående bebis

Glömde ju för fasen att berätta hur det gick i seriespelet för damerna! Vi leder efter första omgången! Och andra sammandraget går här hemma i Bollnäs, så det ser riktigt bra ut! Vill bara förklara lite snabbt att vi spelar i div 1, och vinner vi serien kommer vi att gå upp i E L I T S E R I E N. Det är sjukt. Så vi får helt enkelt hoppas att det går bra här hemma.

Idag har vi vart på bvc. Signe vägde 7485 och var 67 cm lång. Har vuxit 1,5 cm och gått upp 635 gram! Stortjejen. Och det är bara på 23 dagar... :) Men nu äter hon ju nästan en portion puré till lunch och gröt på kvällen. Och så ska vi börja ge henne ytterligare en portion gröt. Antingen på morgonen eller som middag. För hon har varit bökig de senaste nätterna, vaknat och ätit flera gånger. Så jag hoppas hon blir lite mättare med mera gröt.
Fick sprutor också. Jag var med där inne och det gick hur bra som helst! Och hade en tendens till en liten surläpp efter andra sprutan, men jag plockade upp henne direkt och så tittade hon på Per över min axel. Så hon yppade inte ett enda ljud! Så skönt! Läkaren gjorde en undersökning och allt såg fint ut. De tyckte att hon såg väldigt nöjd, glad och välmående ut och det är ju skönt att höra!

På kvällskvisten var Elin här med sin mamma Marianne. Signe fick jättefina kläder! Röda jeans och en randig kortärmad pikébody. Det var snällt! Signe blev jätteblyg för Marianne när hon skulle hålla henne, började gråta direkt! Jag fick en försenad födelesedagspresent i form av en vinöppnare från tupperware! Livslång garanti, vilket betyder att jag kommer kunna använda den flitigt :) Ska bli kul att använda den för första gången nåt tag framöver. Vi har en fin flaska som Per köpte i Spanien för ett antal år sen som vi har sparat.

Signe utvecklas hela tiden. Nu sträcker hon sig efter leksaker och greppar tag i de och för de mot munnen. Tidigare när hon inte förstod att hon kunde sträcka sig efter saker så förde hon munnen till leksaken :) Hon vänder sig jättefort från rygg till mage. Hon bökar som en galning i sängen så det är nästan omöjligt att ligga bredvid henne nu. En morgon vid sex var jag så trött av alla slag i ansiktet att jag la mig som en ostkrok med huvudet längst ut på hörnet i fotändan och med benen upp i mitten mellan Signe och Per. Jag ville inte riskera att hon skulle vakna genom att flytta henne för jag var så slut. Och då funkar det mesta...

Idag fick Signe sova i vagnen utan liften. Hon tyckte det var jätteroligt att åka! Märkte att det var annorlunda. Vi ska till Skövde på fredag och då är det bra att slippa ta med den. Har mycket packning ändå. Vi ska till Hjo och spela en golftävling. RM (riksmästerskap) för sambos/äkta makar. Vi var med förra året också och det var jättekul! En partävling där man slår vartannat slag. Elin och Jonas ska också med, de vann för övrigt förra året vilket är sjukt bra, och mamma och pappa. Men mamma och pappa ska med som barnvakt :) Så Signe ska vara utan sin mamma och pappa för första gången. Och ni som kan golf vet att det inte går på två timmar att gå en runda... Men det är skönt att de följer med, för jag hade inte lämnat bort henne i två nätter. Är lite jollig sådär, men hon är ju fortfarande liten och ammar. Hon hinner sova borta när hon blir lite större.

En bomb har för övrigt exploderat inne i Bollnäs. Igår vid 16 tiden. Herregud, vad finns det för i d i o t e r? Tredje bomben sen i våras. Ja jisses. Man slutar aldrig att förvånas. Så det var ett riktigt stort polispådrag när jag for förbi igår kväll påväg till Kvantum.


Signe har så roligt åt sin pappar att det skummar i munnen!



Signe provligger sitt soltält (det ska ju bli sommar imorrn!) och flyger lite flygplan.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tredje bomben?? Nu har jag missat nåt! Nu är hemlisen ute iaf :) Läs min blogg :)

Postat av: [ S a n d r a ~ T o f ä l t ]

Usch, det där med bomben var otäckt :/ Man undrar ju vilka som ligger bakom det. Haha, ja jag älskar skräckisar :p Har sett de flesta. Vad skönt att det gick bra för Signe & ta sprutorna!

2008-07-02 @ 22:24:17
URL: http://sandratofalt.blogg.se/
Postat av: Linda C

Hej! Har varit borta och har inte sett ditt inlägg på vår blogg förän nu. Japps, vi firade midsommar i "ditt" Granbo :) Från Kilafors sett så svängde vi in titll höger vid gamla skolan (?) o sen in där en bit.. ja vet inte såå noga, hittar inte så bra i skogarna här ;) Kram

2008-07-02 @ 23:42:35
URL: http://livetihallen.blogg.se/
Postat av: Katrin

Hej! Har skrivit till dig på familjeliv oxå, har en son som är nästan lika gammal :-) (så du vet vem jag är) Jag undrar var ni köpt soltältet? Verkar ju superbra!!

2008-07-03 @ 07:53:37
Postat av: Sara

SOLEN SKINER IDAG!!! :) självklart så ska en annan jobba. Piss oxå!

2008-07-03 @ 10:59:45
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: KungErik

Bomb.. jo jag plåtade det och fick expressen i tidning och löpsedel .. trevligt...

2008-07-03 @ 21:11:13
URL: http://xfestival.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback