I love Hjo

I love Hjo, det står det på det mesta i Hjo. Det tycker väl att det är fyndigt antar jag. Vi var ju och tävlade i Hjo i helgen. Blev bara spel på lördagen för på söndagen vräkte det ner regn så de var tvugna att bryta tävlingen. Vi kom på en delad 18:e plats. Vi kunde inte förvänta oss så mycket med tanke på att jag har spelat så lite. Men det var synd att jag puttade så dåligt, för Per spelade bra och slog väldigt fina inspel så jag hade riktigt bra lägen. Men icke. Elin och Jonas kom fyra, så det var jättebra av dom!

Hade inte mamma och pappa följt med och vart barnvakt till Signe hade vi inte kunnat åka så ett stort tack till dom!
Det gick förövrigt jättebra med henne. På vägen ner somnade hon efter 10 minuter i bilen och sov i över tre timmar. Vaknade precis när vi skulle stanna i Örebro och äta. Perfekt!
Hon sov bra i resesängen som hotellet hade fixat. Den sängen som vid bokningen inte skulle kosta en krona kostade 200:- innan det var färdigt... 200:- är väl ingen fara, men då ska man inte låta så himla serviceminded vid bokningen och glatt säga att den fixar de minsann gratis!
På hemvägen sov hon också i tre timmar, och det var tur för hon verkade inte gilla att vara vaken i bilen. Tröttnade rätt snabbt på alla leksaker, och det var väl jobbigt att sitta i samma ställning så länge.

Här kommer lite bilder som min mamma tog under resan. Jag ville ju veta vad de hade för sig när vi var och spelade ;)




1.Signe sitter med morfar i selen på fredagen (inspelsdagen). 2.Jag och Per puttar lite innan tävlingsvarvet. 3.Morfar busar med Signe. 4.Sötfisen. 5.Det här låg Signe och tittade upp på och hon hade varit väldigt fascinerad av det hon såg! 6.Lek med morfar på filten under trädet. 7.Bus med farbror padda!

Nu äter Signe en liten burk barnmat till lunch och så en hel portion gröt på kvällen. Har börjat ge henne en portion gröt på morgonen också, men idag ville hon bara äta drygt halva. Hon verkar gilla tutten mest ändå. Men hon blir väldigt otålig när hon ser att man börjar värma mat eller fixa gröt till henne. Hon börjar gapa och vill äta direkt!
Hon har börjat med nya ljud nu också. Använder tungan och blåser bubblor, och så gör hon pruttljud med läpparna. Hon har helt lämnat de ljud som hon älskade att göra för några veckor sedan!

De här två dagarna som vi har vart hemma sedan resan har vi inte gjort mycket. Jag har bara vart hemma förrutom en sväng till Kvantum idag för storhandling. Per är i Söderhamn och spelar golf med herrlaget nu och igår var han iväg en sväng och tränade. Pers föräldrar var hit igår kväll så Per och Janne klöv (klyvde?) lite ved. Vi fortsatte det jobbet idag medan Signe sov. Jag fastnade med yxan i min första bit så jag fick lasta skottkärran och stapla i vedboden istället...

Imorgon blir Signe fem månader. Det är sjukt så fort det har gått! Läste förlossningsberättelsen igår som jag skrev på bloggen i februari. Många känslor som vällde upp. Det är det jag gillar med att jag bloggar, att allt blir sparat och att det är lätt att gå tillbaka och läsa och då kommer man ihåg känslorna som man kände vid det tillfället. Ja det är mycket lyckokänslor som har bubblat runt i kroppen den här våren iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback