Var nära att väja för djuret på vägbanan!

Jag tror att lillfisen tog det här med flyttstädning på allvar, för jäklar vilken fart det har vart där inne i kväll. Som att en galenpanna bor där! Fötter och knän som putar ut åt alla möjliga håll!

Glömde berätta vad som hände när jag åkte hem idag. Såg först ut som ett löv som virvlade runt mitt på vägen (skogsvägen ut till oss). Men när jag kom närmare såg jag att det var en liten mus! Så automatiskt är jag påväg med foten till bromsen. Eftersom det var halt som attans på vägen så hann jag tänka lite snabbt att det nog inte vore så bra om jag väjde för en näbbmus! Eftersom musen snurrade runt runt mitt på vägbanan lyckades jag pricka in så att den hamnade mitt under bilen. Hoppas inte farten gjorde att den drogs in under nåt hjul eller så...
Men det är ju sjukt hur reflexerna kan reagera! Väja för en näbbmus... ja jäklar!

Nu ska jag väcka Per från soffan och så ska vi krypa ner i sängen istället. Sovmorgon imorgon, sen dam innebandymatch, sen jobb... Struntade förresten i bandyn idag. Per gick. Regn är inte riktigt bandyväder tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback