Trångt i magen

Läste i en gravidtidning att det börjar bli riktigt trångt i magen för bebisen nu. Det är det minsta man säga! Det känns som att jag har en fullvuxen gasell i magen!! Eller så försöker bebisen gräva sig ut. Något har hänt sista veckan iaf. Rörelserna känns annorlunda. Jag vet att jag skriver det typ varje eller varannan vecka, men det känns faktiskt annorlunda! Det känns verkligen att det är ben och armar som rör sig där inne, och att den lille rackarn har vuxit på sig rejält! Nu är bebisbullen färdigbakad och det är dags att komma ut!

Har börjat packa väskan som ska med till förlossningen. Barnmorskan rådde mig att göra det, hon tyckte att det var dags... Har köpt dextrosol och lagt ner i väskan :) E N E R G I. Det kommer att behövas.
Ska försöka palla mig ner på stan på fredag och köpa amningsbehå. Två stycken. Det kommer också att behövas. Jag hoppas att det kommer att behövas iaf.

Imorgon kväll kl 20.30 kommer jag att vara världens lyckligaste! För då slutar mitt sista arbetspass på... ja en evighet!! Per frågade ikväll om det inte kändes lite vemodigt också, men nej det gör det verkligen inte! Jag bara längtar! Längtar efter den första dagen i resten av mitt liv. Mitt nya liv. Som mamma! Sjukt att vi snart är en mamma och pappa. Till en liten skruttbebis som är våran egen!

Halsontet förvandlades till täppt näsa och snor istället. Har som tur var inte kännt av någon feber. Vore ju jättetråkigt om förlossningen skulle starta och så har man feber och är trött som en annan trasa. Jag fungerar ju knappt när jag har 37,5. Då är jag helt slut...
Nä, nu ska jag bli frisk igen, så att spratteldockan kan komma ut! Känns som att jag har fått ett inre blåmärke under höger revben vid det här laget.

Per struntade i att gå på bandy idag. Då går Bollnäs och vinner mot Sandviken! Haha

Förresten, Ferry! Nästa gång du skriver en kommentar måste det bli som Norrlandskingens brorsa!

Kommentarer
Postat av: Helene

Å vann kan man väl säga att de gjorde:-)

2008-01-23 @ 21:20:41
Postat av: Helene

Å vann kan man väl säga att de gjorde:-)

2008-01-23 @ 21:21:10
Postat av: Frida

Hittade din blogg lite på omvägar och vill såklart önska dig lycka till när den lilla ska komma till världen! =)

Postat av: Norrlandskingen(s brorsa...)

Inte länge kvar nu... Följer din blogg dagligen, med spänning! Mycket känns igen och det är ganska kul att läsa hur du har det å sen uppleva att samma saker börjar hända här uppe=) Simma rakt, bara spurten kvar nu! =)

2008-01-24 @ 20:33:27
Postat av: Stephanie

Hej gumman! Måste fråga dig! Är de du som gör din blogg själv? Kanske kan hjälpa mig med de när du har tid nu när du kmmer vara hemma mycket! Puss och Kram

2008-01-24 @ 21:52:07
URL: http://stephy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback