Idrottsgalan 2007

Har kollat på idrottsgalan. Peter Settman är förjäkla rolig! Helt underbart när han går in i att vara Ronny och avslutar med att ge Charlotte Kalla en grön wunderbaum och en blöt kyss! Haha

Och man behöver inte vara hormonstinn á la gravid för att få tårar i ögonen när Sven Tumba får ta emot Idrottsgalans Hederspris. Så många vuxna män som blev tårögd när han höll sitt tacktal... ja det var stort.

Något annat som är stort är att jag har en fot som sticker ut ur magen (okej, inte ut utanför magen men ni fattar). Det om något är stort! Att det lever en liten liten människa inne i mig. En liten krabat som ser ut som mig och Per. Helt otroligt. Per var en riktig sötis när han var spädis, jag var... hrm, ja en tjockis som inte var så himla söt till en början kanske.
Det har jag funderat över. Tänk om man inte alls tycker att sin bebis är vackrast i världen när den tittar ut? Jag menar nyfödda barn som är ett dygn gamla är sällan så himla supersöta. När min moster och min pappa stod och tittade på mig på BB så säger min moster något i stil med "Gud vad ful hon är!". "Ja, jag vet" svarar min pappa! Jag vågar inte säga att det var just de orden som användes M E N det var det de menade. Och jag förstår dom...
Nu tror jag inte att vår bebis kommer att väga nästan 4200 gram och därför kanske inte se så himla tilltryckt ut som jag gjorde de första dagarna. Och om den skulle göra det, så skulle det gå så bra det också. För vi kommer att älska den lille parveln oavsett!

Min mamma tyckte iaf att jag var världens sötaste!

Kommentarer
Postat av: Chefen

Tjena morsan,
Andras barn är fula (alltså nyfödda då..)medan ens egna är det vackraste som någonsin funnits. Det är säkert, det fungerar så.

Ska förresten bli kul att se uppdateringsfrekvensen (sicket lång ord) på den här bloggen efter födseln ;-).

2008-01-15 @ 09:32:46
Postat av: Frida

Haha ja men vad skönt att veta att man har den sötaste lilla plutten på hela BB!
Ojojoj vad det ska uppdateras flitigt...!

Postat av: Sara

Ja det såg mysigt ut med all snö, men jag kan inte påstå att jag saknar den. För mig får det gärna vara snöfritt!

Och magen har blivit så stor och rund, nu är det verkligen inte långt kvar. Vi låg och pratade igår om att vi längtade tills vi fick åka hem och snuffsa lite på den lilla.
Och jag tror inte att det finns någon i hela världen som inte tycker att deras bebis är den sötaste när den väl vill komma ut. :)

2008-01-15 @ 11:29:45
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se
Postat av: Sara

Jag har blivit erbjuden jobb på ZARA hamgatan som leveransansvarig, 12h jobb. Måndag morgon och Torsdag morgon. Blir ju lite extra iaf. Hoppas verkligen att det kommer funka att jobb där med mitt schema, så d inte krockar med massa förläsningar.
Men jag har sökt andra jobb också så vi får se hur det blir :) Men med tanke på nya hyran så skulle ett extra jobb inte sitta helt fel!

Tss, nej det tror jag inte på. Han tyckte nog du var en söt liten tjockis :) Din äldre bror där emot hade ett väldigt...hmm...eget utseénde som bebis. :) Lite små stirrig :)

2008-01-15 @ 11:54:29
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se
Postat av: Sara

Haha va roligt, Johan själv är fortfarande i förnekelsestadiet och vägrar inse vilket stirrigt barn han var :) Är lite rädd att den blicken ska föras vidare till våran bebis när det är tid för den att komma.
Och va roligt att det vart en liten Ida och inte en liten Kerstin, kan tänka mig att det är någon som är lite missnöjd med det :)

2008-01-15 @ 13:53:23
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se
Postat av: Sara

Fast det lämnar ju faktiskt möjligheten till er öppen att döpa er bebis till Kerstin om det blir en liten tös :)

2008-01-15 @ 13:54:09
Postat av: Sara igen

"Pappa skulle inte låta oss..." Nää men du va synd, antar att Kerstin låg 1:a på namntoppen annars :)

2008-01-15 @ 16:19:51
Postat av: Stephanie Tikkanen

Hej gumman! Hur är de med dig denna vecka? Jag vill ha recept på den goda taco gratängen!!! Puss och Kram Ta Hand om dig

2008-01-15 @ 18:05:53
URL: http://stephy.blogg.se
Postat av: Åsa

Chefen - jag är övertygad om att bloggen kommer uppdateras ofta. Tänk vad bilder det kommer att finnas på det lilla livet! :-)

Å på tal om Settman och idrottsgalan, kommentaren om att de var riktiga swingers garvade jag nästan mest åt! Kan man säga det om dig o Per också? Haha

Kram

2008-01-15 @ 20:25:27
Postat av: Frida

Åsa - Haha ja det var riktigt roligt! Swingers? Vi? Absolut! ;)

2008-01-16 @ 08:08:29
URL: http://fofroridoda.blogg.se
Postat av: Norrlandskingen

Äntligen har jag hittat hit! Kul att se bilderna, både dom på magen och dom på huset. Du har tom lyckats fånga Per på bild, det är inte dåligt pinkat det=) Allting verkar flyta på fint för er. Håller tummarna, om allt går som det ska landar vi 11 dagar efter er. Ha det gött=)

2008-01-16 @ 18:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback