Drömmästaren

Glömde säga att bebisen fortfarande inte är fixerad. Tydligen har huvudet varit rörligt tidigare, inte ruckbart som jag trodde. Nu är det däremot ruckbart. Vilket betyder att den har sjunkit lite iaf. Hoppas den fixerar sig snart.

Fick också prata med barnmorskan om hur vi ville ha det på förlossningen. Jag sa att vi väldigt gärna vill ha en aktiv barnmorska som ger oss tips och råd både till mig och Per. Och att hon ska föreslå olika sorters smärtslindring beroende på hur värkarbetet ser ut. Aktiv helt enkelt.
Sa också att om det händer något med tex bebisen så att de måste ta snabba beslut är det viktigt för oss att vi blir informerade om vad som ska göras. Barnmorskan sa då att de oftast tar med sig pappan dit de tar bebisen och så stannar någon kvar hos mamman. Det kändes bra.

Måste bara berätta det här också :)
Drömde inatt att vi fick en pojke. Första gången jag drömmer att det är en kille. Hmm... Per hann inte till förlossningen. Jag kom på att jag kanske skulle ringa honom när det var dags för en ryggmärgsbedövning! Hade helt och hållet glömt bort honom :) Jag sa att det inte var så bråttom, men narkosläkaren sa att det var jättebråttom om han ville hinna! Så han kom in när lillskrutten låg och ammade. Per hade hela famnen full med godis och coca cola och grejer som vi skulle behöva under förlossningen haha. Han sa att han hade svängt in i Kilafors och käkat en sväng eftersom han inte trodde det var så bråttom!
Sedan när vi kom hem cyklade vi iväg och glömde såklart bebisen hemma. Varför glömmer vi den alltid?! När vi insåg det vände vi tillbaka, och då låg han och sov i soffan, med en filt över huvudet och allt! Hade legat där och sovit hela dagen... Som tur var levde han och när han fick mat ammade han jättebra! Haha, jag tror att amningsfilmen på föräldrautbildningen gjorde sitt iaf!

Och bebisen hade jättemycket mörkt hår (det kommer den troligen inte alls att ha i verkligheten...) och såg precis ut som Per på en bild där han är fyra år! Haha Söt som attans var han iaf, och han fick heta Knut! :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Frida, vilka drömmar du drömmer. Ni kommer väl inte glömma bebisen på riktigt va? :) Men det blev en liten Knutte i drömmen iaf, säkert jättesöt :) Sköt om er!

Postat av: jessika

haha, knutte heter min lilla volvo (:

2008-01-23 @ 20:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback