Välkommen till oss!

Ni som vill komma och hälsa på, men som väntar på att vi ska höra av oss... Det är bara att ringa och kolla när det passar! Vi mår ju hur bra som helst och tar gärna emot besök. Men det blir lite jobbigt om vi ska sitta och ringa folk och säga att de får komma. Så, välkommen att höra av er när ni känner att det passar :)

Idag har vi vart på fotografering till tidningen. Bilden ska komma med på fredag. Hoppas den blir bra. Sen åkte vi till Pers jobb så att han fick papper ifyllda ang föräldrapenning och sen hem till mina föräldrar i Röste. Fick mat där. Ikväll har Helene, Johan och Klara vart och hälsat på. Klara kunde inte slita sig från Signe, utan satt och pillade på henne hela tiden. Signe, ja hon sov som vanligt! Vaknade dock till och var hungrig så de fick se henne vaken en liten stund.

Igår var Signe ut på riktigt för första gången. Vi har ju gått promenad två gånger och vart på BVC för vägning, men igår kväll följde vi med Per till Höghammarhallen. Han skulle springa in sponsorpengar till Herstjö innebandy och jag kände att jag var tvungen att komma ut lite! Då vi kom dit var hela parkeringen smockfull med bilar! Jag får smått panik och tänker på allt folk som måste vara där. Hoppades att det skulle vara lika lugnt som förra året då vi var 10 personer som sprang... I år hade föreningen satsat lite hårdare på det här konceptet och hallen var full av barn och juniorer från de yngre lagen! Jag är väldigt hispig över att förkylda personer ska vara i hennes närhet med tanke på att RS viruset härjar vilt i år. Så helst ville jag inte vara nära någon! Och vi vet väl alla att barn är som rena rama basselusken! Bär på diverse baciller och annat otrevligt... Så jag gick och satte mig långt bort på läktaren och sedan när Signe vaknade passade jag på att gå och amma i ett omklädningsrum. När jag kom tillbaka hade de flesta barnen med föräldrar åkt så då kändes det lugnare.
Herr och damlagen sprang sist på kvällen så hallen tömdes ganska fort iaf... Skönt. Per skulle då springa in sponsorpengar till föreningen som sagt. De skulle springa så många varv de orkade i 30 minuter. Han hade lyckats få ihop 60:- per varv, och kutade 29 varv! Riktigt bra gjort! Men shit så slut han var sen... och idag, STEL som en ko! Och då är han rätt stel i vanliga fall... :) Det blev en lyckad kväll för Hertsjö iaf som fick in en mindre förmögenhet på alla som sprang. Jag var själv med och sprang förra året, och fy fan så jobbigt det är!

En uppmaning bara till er som kommer och hälsar på... kom INTE när ni är förkyld, då kommer ni att få vända i dörren. Ledsen, men där känner jag att jag är stenhård. Eller så får ni stå i hallen, på lagomt avstånd från vår lilla sötis. För nå RS virus vill vi inte smittas av. Nä uvva.

Nu ska jag gå och mysa i soffan med mina två gosfisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback