Fortfarande Per, Frida och Magen

Nu har jag skrämt er lite va?! Jo, Elin som du skrev har det ju vart ett intensivt uppdaterande! Men när det vankas helg så finns det ju annat att sysselsätta sig med. Per slutar alltid tidigt på fredagar så då umgås jag hellre med honom (framför tvn) än att häcka själv framför datorn...

Så ingen bebis ännu... Inatt när vi skulle sova så var det disco i magen. Kände väl på sig att det var fredagskväll och att en sådan ska firas med pompa och ståt. Iaf så kändes det som att den tryckte ner sig mer mot bäckenet. Eller så är det för att den redan ligger där nere och när den då brassar på i farten likt en racerbil då kanske det är naturligt att det känns i bäckenet. 

Men inga andra symptom. Jag har en liten rädsla över att gå över också. Det handlar inte bara om att jag inte vill göra det. Läste om en kvinna som hade haft en bra graviditet utan komplikationer, och så när hon hade gått över en vecka drygt kände hon en dag att det inte rörde sig längre i magen. Så hon åkte in och de skulle leta efter hjärtljud, men där fanns inga! Så där har hon en fullvuxen bebis i magen som skulle ha mått jättebra om den hade kommit ut på dagen den var beräknad, men något gick snett de dagarna hon gick över. Och så kommer det ingen bebis. Nä, usch. Hemska tanke! Fy tusan! Och så är jag nervös över att vattnet tar slut, att de kanske inte gör något bättre koll. Så länge hjärtljuden låter bra så tycker de väl inte att det är nödvändigt att göra några fler kontroller.
Ska ju till barnmorskan på måndag, om inte bebisen har kommit då. Kanske får säga att jag är nervös över det då. Att barnet ska börja må dåligt där inne. Men så länge den sprattlar på så får jag väl vara nöjd! Sen tror jag att det är rätt normalt att vara lite nervös i slutet, man har ju väntat så himla länge på det här knyttet!

Nu ska jag ta och göra mig i ordning för att åka och kolla på innebandy. Per har match idag om en timme. Men det snöar ju som fasen ute så jag måste hinna borsta av bilen också.

So long.

Kommentarer
Postat av: Elin

OK:) Nu känns det bättre, haha... Går det allt för lång tid och din mobil är avslagen kommer jag bli riktigt nyfiken...

2008-02-02 @ 12:23:09
Postat av: Johanna Rapp

Hej Frida! Håller mig uppdaterad om hur läget är med dig, Per & Magen... Kul att läsa om hur du har det. Nu känner jag mig varmare i kläderna, kollar bara var tionde minut om Hannes lever när vi går ut =) I början var det varannan. Jag känner mig säkrare för varje dag...
Lycka till och njut av förlossningen!

2008-02-02 @ 22:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback