Simmerska?

Jag känner mig väldigt trött. Fattar inte varför jag inte lägger mig riktigt tidigt nån kväll... Typ vid 21 tiden.
Per är och tränar innebandy nu och Signe har sovit sedan strax före halv åtta. Jag sitter och häckar framför datorn och kollar på vagnar på blocket.
Vi skulle vilja ha en vagn till nästa sommar som är lite mindre än den vi har nu. För bilresor med golfbagar och väskor. Det funkar ju med den vi har nu också även om det blir riktigt trångt, men det finns ju mindre varianter. Men vi vill inte ha en sulky, för vi tycker inte att de fyller våra behov. Har kollat på en Emmaljunga Scooter, men de är inte så fasligt mycket mindre än den vi redan har. Nåt kilo lättare var den. Vill iaf att vagnen ska ha nästan fullt liggläge (Signe kommer ju sova middag i nåt år framöver), att den ska vara ganska liten ihopfälld och relativt lätt. Nån som har en bra vagn att rekommendera?
Det är ju barnvagnsrea på Barnens Hus den här veckan så vi tänkte ta och åka dit en sväng imorgon och kika. Kan vara bra att veta vad det finns för vagnar på rean innan man köper en begagnad på Blocket för samma pris... Det är därför vi kollar på vagn redan nu, för att det är rea. Köper vi en på Blocket kan vi lika gärna vänta till våren. För till vintern behöver vi ingen ny vagn.

Idag har vi vart och lämnat tillbaka partytältet och köpt en vardagsrumsmatta på Rusta för 199:- Har inte lagt ut den ännu, men tror nog att det kan bli fint.
På eftermiddagen spelade vi golf. Signes farfar var med och styrde barnvagnen. Signe kan ju sitta i den och leka och kika på naturen nu när hon är vaken. Tidigare var det bara selen som gällde.

Glömde ju berätta hur det gick på babysimmet i lördags! Signe var en riktig liten fisk! Hon plaskade med både armar och ben och verkade gilla att bada i bassäng. När hon låg på mage så rörde hon hela kroppen på ett sätt som såg ut som simrörelser. Kanske inte blir en golfare av henne ändå? Mamma var med och filmade och fotade. Det var kul att få det på film! Per var ju och tävlade så han kunde inte vara med.

Signe har blivit lite snorig. Vet inte om det kanske kan vara sen i söndags. Var ju massa barn här och dagis och skolorna har ju börjat igen. Säkert nån som bar på en liten baskelusk. Hoppas verkligen att det inte blir värre. Var lite bökigt inatt när hon vart täppt och rosslig. Men i övrigt så är hon lika glad som vanligt! Hon sträcker verkligen armarna mot en nu när man frågar om hon vill komma upp! Så söt!

Blogg.se borde verkligen se över verktyget för att ladda upp bilder. Jag blir så trött på att det tar sån tid!

Signe vaknade till nyss och grät och snorade. Var tvungen att ta upp henne och vagga henne i min famn. Då blev hon lugn och somnade om. Stackars liten. Vi har ställt böcker under huvudänden, men kanske skulle den höjas ännu högre.




Kommentarer
Postat av: Sara

Hur lång tid tar det för dig då att ladda upp bilderna? Tänkte eftersom för min del så tar det bara några sekunder. Tror du att det spelar någon roll vad bilden har för upplösning och så? Är inte så vidare haj när de gäller foton, bara en tanke från min ena halva.

Postat av: Sara

Jag håller helt och hållet med dig. Blogg.se borde se över sina verktyg som du skriver för tekniken utvecklas, och det borde dom oxå göra.

2008-08-27 @ 05:25:22
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh vilken tur att du sa att rean börjar denna vecka. Då måste jag skynda mig dit. Det blir ju ännu billigare framöver men då finns det dessvärre inte lika mycket att välja bland. :) Vi behöver bara en sittvagn, emmaljunga city cross. Hårdliften köper/lånar vi av broder och Anna! Hoppas ni hittar någon som passar åt lilla Signe.

2008-08-27 @ 08:46:38
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/
Postat av: Catta

Vi köpte en Brio Race åt Julia när hon var ca 1½ år.. Är supernöjd med den å använder den fortfarande (hon blir snart 4) Det är inte helt liggläge i den, det är sk. viloläge men Julia har sovit jättebra i den i flera timmar is träck! Kan varmt rekomendera den! Plus att det är en bra suflett så d blir ombonat när barnet sover... Enda minuset är att det är en lite varukorg men det är d ju på alla sulkysar... En till bra sak var att våran åkpåse vi hade till den "vanlga" vagnen som oxå var en brio passade i den!!! Var kanon mendans Julia var rätt liten! Blev ett lång inlägg ;-) HA en bra dag!

2008-08-27 @ 09:51:22
URL: http://[email protected]
Postat av: KungErik

Bilduppladdningen på xfoto.se kommer bli fantastiskt bra (motför blogg.se). Där kommer du kunna ta en hel mapp med bilder på din dator och bara "dra över" till sidan så skickas dom över.



/Erik

2008-08-27 @ 13:10:07
URL: http://xfestival.blogg.se/
Postat av: Erika

Om du varit iväg på barnens hus kanske du kan skriva till mig och säga hur mkt rea det var på vagnarna och om dom verkade ha mkt kvar. Så jag vet om jag ska åka på en blixtvisit imorgon trots jobbet. :) Tack på förhand!

2008-08-27 @ 17:26:06
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback