Svamp

Idag har jag och lillskruttan bara vart hemma. Ganska skönt det också ibland. 

När Signe sov på förmiddagen passade jag på att dammsuga hallen, köket, vardagsrummet och allrummet.

Vad ute i solen en sväng och tänkte ta bort lite gräs längs med stockarna som vi har mellan gräsmattan och parkeringen (jag vet att de där stockarna heter nåt speciellt, men jag kommer inte ihåg just nu) med trimmern. Signe var vaken så hon satt i vagnen några meter bort. Vår trimmer är ganska liten, det är en sån som går på ström. När jag hade kört några meter såg hon lite småchockad ut och sedan när jag förflyttade mig och körde igång den igen började hon stortjuta! Ett sån gråt där man hör att det är för att hon är rädd. Stackarn. Så det blev inte mycket gräs som försvann.

När det var dags för Signe att sova på eftermiddagen tog jag med mig kameran ut. Det finns en liten grusväg som går in från "huvudvägen" som vi brukar gå med vagnen. Det guppar så bra på den. Iaf så var det mycket olika svampar längs vägen så jag passade på att föreviga de på bild. Inte många ätbara dock... När jag kom hem tyckte jag att det var trist att jag inte hade hittat någon kantarell. Och så ställer jag ifrån mig vagnen och kikar ned mot vedboden. Men vad är det för gult där bakom? Fyra små kantareller! Lysande!
Funderar på att skriva ut förstoringar på tre bilder och sätta upp i köket. Det passar väl i köket, svamp? Iaf under höstmånaderna.


Resten av dagen har vi lekt och busat massa. Signe somnade på mage för tredje kvällen i rad. Hon tycker det är skönast verkar det som. Vällingen dricker hon jättebra. Kanske inte 200, men oftast åtminstonde 160 ml. Men fortfarande vaknar hon på natten och vill äta. Jag önskar hon kunde sova en hel natt iaf, så att man ser att det finns hopp! Men de allra flesta barn äter väl på natten när de är ett halvår? Jag tycker dock att jag bara läser om de som har barn som sover hela nätterna...

Nu ska jag hoppa i säng. För imorgon väntar babysim! Signes mormor ska följa med och fota och filma! Per är ju i Ludvika och tävlar så han kan inte vara med och bada. Och mormorn ville visst inte bada... Per gick förresten 2 över idag och ligger på 16:e plats.

Kommentarer
Postat av: Catta

Kan trösta dej med att min dotter sov inte en hel natt förrän hon var 1½år... Trodde jag var ensam om det oxå ;-) Ha en bra helg! :-)

Postat av: Sara

Stockarna=slipersar :)

2008-08-25 @ 12:17:11
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback