Godnatt

Då var det kväller. Jag och Signe är ensamma. Per har åkt till Rättvik för att tävla. Hoppas det går bra för honom! Jag och Signe ska åka med mamma och pappa och titta på honom och Johan på onsdag. Hoppas bara att vädret har blivit lite bättre då. Ska in på yr och kika. Det ser faktiskt riktigt bra ut! En sol och en vitt litet moln. Det duger!

Efter att Per hade åkt i eftermiddags for jag till Röste och lämpade av Signe där. Jag skulle handla på Kvantum + svänga in både på Coop och Albert. Det blir onödigt bökigt att släpa henne ur och i bilen för några snabba stopp. Framförallt eftersom hon skulle sova. Igår när vi lyfte över henne från bilstolen till vagnen vaknade hon, så jag sa till mamma att hon skulle få fortsätta sova i bilstolen. När jag kom tillbaka en timme senare drygt satt hon fortfarande och sov i den :) Hon har sovit riktigt dåligt tidigare idag, så det var skönt att hon fick drygt 1,5 timmes sömn.

Efter att vi hade kommit hem fick Signe gröt och sedan blev det badning. Gröten gick lätt i och det var skönt, för hon var petig med maten idag. Åt inte speciellt mycket gröt i morse och inte hela burken puré till lunch. Men de kan bli kinkig med mat och sömn när de är inne i en gnällperiod. Fast hon gnäller eller stökar inte, utan hon vill bara inte ha. Sitter och pillar på haklappen eller nåt annat intressant istället.
Hennes humör var verkligen skiftande idag. Per satt och gjorde nåt skojigt så att hon skrattade och helt plötsligt börjar hon gnälla och nästan grina och så vänder hon igen och skrattar nästan samtidigt som hon gnäller. Haha gobiten.

Signe drog mig i håret idag och då kittlade jag henne på låren och sa att hon var busig och då tjöt hon av skratt. Det såg verkligen ut som att hon förstod att hon inte skulle göra så men att hon ville busa! Det är härligt att hon blir mer och mer medveten, men det är läskigt att det går så fort. De är inte bebisar länge. Visst att det kan vara jobbigt när de är så liten, men det är ju så mysigt och underbart att ligga och mysa med en liten plutt på magen! Men hon är härlig att gosa med nu också, de stunder hon vill gosa alltså :) Nu har hon ju en egen vilja, det hade hon inte då.

Igår kväll började Signe gallskrika, hon låg fortfarande och blundade så hon drömde troligen nåt. De säger att man bröjar drömma riktigt när man är runt ett halvår. Usch det var otäckt. Hon fortsatte skrika i omgångar även fast jag tog upp henne. Jag la ner henne så att hon fick amma istället, för det hjälpte inte med nappen, och då blev hon lugn och somnade om efter en kort stunds ätande. Lillfis.

Idag ska jag lägga mig innan klockan blir halv tio. Jag behöver det. Så det är dags att plocka iordning i köket och sedan ringa Per.

Imorgon ska jag och Signe hälsa på Helene och Klara en sväng om de är hemma!

Tänkte skriva ett väldigt kort inlägg ikväll, eftersom jag skrev lite tidigare idag. Men så blev det visst inte.



Fyra dagar gammal. Se så skönt att ligga på pappas mage!


Kommentarer
Postat av: Sara

Okidoki! Låt gå då. Jag hoppas att vädret stämmer som du skrev, ist för som idag... ETT STORT GRÅTT moln över allt!

Postat av: Sara

Men en sån liten groda, det är inte klokt vad stor hon blivit!

21.42, då sover du nog redan så jag hoppas ni sover gott & att allt är bra med er!

2008-08-04 @ 21:44:04
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback