Kök de la Frutti

Har fortsatt med städningen idag. Dammsög sovrummet och torkade det mesta med trasa. Dammsög även köket och torkade golvet där. Per var ute och och klyvde ved med vedklyven under förmiddagen. Jag kan väl billigt erkänna att jag inte är den som torkar golvet speciellt ofta... Men idag när jag en gång har gjort rent så lyckas Signe dra ner sin mellanmålsburk med Frutti så halva burken hamnar på golvet. Typiskt. När jag tittar upp ser jag också att det har sprättat ända upp på överskåpen! Kolla in bilden här nere.

Till lunch mumsade vi i oss en A7 från Hambogrillen. Storlek Large. Den är för 3-4 personer stod det. Vi sparade iofs två bitar till ikväll men knappast att den räcker till 4 personer! Det är den godaste pizza vi vet, Garlic Lover.
Jag har inte nå dåligt samvete över att trycka en pizza. Har för mig att vi tog en likadan fast en storlek mindre förra helgen också... :) Men jag väger några kilo för lite så jag behöver äta lite dåligt ibland.

Efter maten somnade Signe om, hon sov bara en kortis på förmiddagen, så jag gick ut och hjälpte Per med veden. Klyvde med yxa och staplade. Men det är fortfarande ved kvar... men det har minskat iaf!

Det är så härligt att busa med Signe när hon tjuter av skratt! Man blir alldeles tårögd när man hör det där härliga kluckande. Hon låg på mage i sin säng en sväng idag och då kittlade jag henne på benen och upp på ryggen och hon skrek så glatt!
Hon har också börjat visa lite att hon vill komma till en. Tex så höll Per henne idag och så kom de fram till mig och då började hon sprattla i hela kroppen och sträckte med armarna mot mig. Inte sådär tydligt som barn gör när de vill  komma upp, men det var i rätt riktning iaf :)
Hon gillar att kramas också. En stund iaf. Det är så mysigt att bära runt på henne när hon lägger huvudet mot axeln och bara myser, och så håller hon om en med armarna. Goskruttan börjar bli en stor tjej.

Om två veckor ska vi ha namnkalas för Signe. Vi väljer att ha det iställer för dop. Varken jag eller Per är aktivt troende så vi avstår ifrån dopet som gör att Signe skrivs in i svenska kyrkan. Vi kommer att försöka göra namnkalaset så vardagligt som det går, som ett trevligt sätt att träffas och umgås och fira att älskade Signe har kommit till oss! Så nu håller jag på och surfar runt och kikar lite på hur andra har gjort. Jag kommer väl skriva mer om namnkalaset lite längre fram.


Signe var fundersam över dammsugarljudet så jag satte på hennes hörselkåpor.


Frutti. Överallt.

Kommentarer
Postat av: Catta

mmm... Hambogrillens amerikanska pizzor e inte dåliga dom!!! Vi brukar köra på A6 vi!!! Mumsigt värre! Nu blev jag riktigt hungrig!!!

Postat av: Sara

Måste bara få berätta när mitt kusinbarn skulle ha dop. Dom hade de hemma på gården. Alla (läs min moster) sprang runt och dona och ordnade med de sista. Helt plötsligt så ringde telefonen hemma hos kusinen. Min moster svarade och det var en man som ringde och började med att kallprata. Frågade lite hur allt var, hur det gick med dopförberedelserna och så... Till slut så sa min moster - Jag har inte tid att prata med dig. Prästen är sen och de är lite panikartat här. Då säger gubben - Ja, men de är jag som är prästen. Jag hittar inte :) Hahahaha! Så kan de gå. Hoppas att ni får mysigt på namnkalaset. Vad ska hon heta mer än Signe??

2008-08-11 @ 11:31:24
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback