Brio Zenit

Per har fått jobb! Härligt! Han ska börja den 22:a september. Det är bara till nyår, men det var en bra deal och vi hoppas att han hittar nåt mer långvarigt framöver.

På eftermiddagen åkte vi till Barnens Hus. Vi fick med oss en Brio Zenit hem. Det är troligen en modell -07 för sedan slutade dom göras. Kanske är sådär om nåt skulle gå sönder... Men det passade vårt behov perfekt! Det var också den enda sittvagnen som var på rea. Annars var det större vagnar och det har vi ju redan en som vi är nöjd med. Den här är lite större än Brio Race men känns mindre och behändigare än Emmaljunga Scooter. Det är nästan fullt liggläge, stor suflett och man får plats med en åkpåse i den. Fick 1000:- rabatt på den. Kanon!

Idag kände jag mig frössen, trött och hungrig. Har ett BMI som visar på att jag är undernärd. Det gjorde att jag åkte och storhandlade ikväll för 1300:- För att kunna äta, få energi och gå upp i vikt måste det ju finnas mat här hemma! I kassan träffade jag en föredetta arbetskamrat. Han sa att han knappt vågade heja först för han visste inte om det var jag för jag var så olik mig (?) Jag såg så smal ut sa han. Då ska man veta att jag hade mjukbyxor och en jacka som inte alls satt åt. Så nu får det vara nog. Jag vill inte vara smal som en skrika. Nu måste jag börja äta oftare på dagen. Jag gillar ju mat och äter inte små portioner, men det har väl blivit dåligt med frukost, lunch och middag. Inte som förr då man jobbade precis.

Signe är fortfarande snorig och täppt. Per köpte nezeril för bebisar idag. Sån som man droppar ner i näsan. Får se om det hjälper.



Vår är svart och grå och så är det andra hjul. Inte luftpumpade, utan sånna punkteringsfria.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jobbigt att vara smal när man själv kanske inte vill. Nu vet ju inte har hur smal du är men jag önskar dig lycka till med viktuppgången. Säg till om du behöver hjälp. I´m kind of an expert på att gå upp i vikt. Jag behöver bara tänka chipspåse och pang så sitter det 5 kg extra på varje lår typ. Inte heller så kul alla ggr. Men lycka till i allafall!

Postat av: johanna rapp

Vad kul med en ny vagn! Vi är nöjda med våran crescent compact. Känns som de är väldigt stora när de börjar använda sittvagn. =)

2008-08-28 @ 10:28:20
URL: http://johannarapp.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag skickade iväg Anders själv igår medans jag jobbade så fick han titta om det fanns något för oss. Den vagnen vi ska ha fanns det 1 på rean av med lite cerise färg i och mycket mönster så det går inte för sig. :) Så då köper vi en ny nu när dom modellerna kommer. Så får man välja precis den färg man vill ha! Eran nya såg väldigt lämplig och smidig ut. :)

2008-08-28 @ 14:23:09
URL: http://ikapika87.spaces.live.com/
Postat av: catta

Vilken fin vagn ni hittade! :-)

2008-08-28 @ 19:12:44
URL: http://catttaengman.blogg.se/
Postat av: Linda F

Ett tipps!!Har ni någon "snorsug"??den är hur bra som hellst...Den heter NäsFrida och finns på barnenshus...Utan de skulle jag bli tokig när William är förkyld...

Hoppas allr är bra med er.

Kram

2008-08-28 @ 21:12:39
Postat av: Frida

Hej Linda! japp vi har en Näsfrida :) Men just nu är det mest täppt, inte så mycket snor som rinner. Men den har vi använt, dock så vet Signe vad det betyder så fort den kommer fram... Och den är inte så populär!

2008-08-28 @ 21:41:11
URL: http://fofroridoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback