Om allt och ingenting

Jag hittade en klänning i Gävle iaf. Och ett par skor. Till bröllopet. Jag skulle vilja åka dit igen, själv helst. Jag shoppar bäst själv. Då jag får gå runt hur länge jag vill utan att behöva bli stressad av någon. Per gick väl inte och stönade och stånkade i butikerna men efter att han hade hittat sin kostym, vilket vi gjorde efter 5 minuter, följde han efter mig som en svans. Inte som min kille som går bredvid mig, nä han gick helst en och en halv meter bakom... Jag kom aldrig i stämning. Hade velat leta fler saker, men det får väl duga. 
Just det, han gjorde en avstickare till Clas Ohlsson när jag gick på Hemtex. Och tänk så bra det blev! Då köpte jag gardiner, och Per köpte lampor som man trycker på för att tända. Sånna som går på batteri. Det var bra. Till vinden och nere vid hallen.

Sen gick vi och tittade lite på Babyproffsen också :)

Käkade mat och inväntade sedan bion som vi skulle se. Bourne The Ultimatium. Tredje och sista filmen i den "serien". Mycket bra och sevärd. Per somnade i ett par minuter under början. Förvånad?
Så vi hade en helkväll i Gävle. Det var trevligt. Även om jag hade velat gjort av med mer pengar. Och så fick vi ju åka i Pers fina bil. Som för övrigt har fått en liten buckla! Den skurk som har öppnat dörren rakt på hans utan att säga till efter! Fy skäms! Och det måste ha märkts för det var inte en liten repa precis. Om man vet att man ska leta efter en buckla ser man den till och med från vårt köksfönster! Det ni! Så han är inte så glad över det...

När det gäller städturnéen så går det väl hyffsat. köket är fortfarande väldigt fint och vi har även fixat matrummet och vardagsrummet. Mycket fint blev det! Idag tog vi en liten paus. Det är lättare att städa på en söndag än en måndageftermiddag... Men jag hoppas att vi städar ett rum imorgon. Vore roligt att få undan en kartong som har stått i vårt datorrum/klädkammare sen vi flyttade in. Dvs snart två år... Jag bör kanske poängtera att det är inte är någon liten klädkammare vi pratar om där man kastar undan saker när folk kommer på besök (ja, det gjorde vi när vi skulle snabbstäda på Åsen...) utan det är ett fullstort rum. Kartongen har intagit någon form av avlastningsplats nu också... Och lampan. Golvlampan som slutade fungera när jag skulle flytta den från Åsen hit. Råkade lyfta den för högt så att toppen buttade till dörrkarmen. Väldigt lite dock! Och sen slutade den fungera. Den har också stått i vårt datarum/klädkammare sen vi flyttade in. Helt oanvändbar som den är nu... Vinden kanske vore ett bättre ställe.

Och bebisen har fått sin första pyjamas! Det var filurens mormor som köpte dom. Två stycken. Åh så söta de är. Jag har fixat en liten låda där jag har lagt de och vinteroverallen med öron som jag har köpt. Så om man vill kan man titta där ibland.

Vi hade turen att få smocka i oss två wienerbröd var i helgen också. Vi var på golfbanan och kikade och tänkte svänga in i Kilafors och jag tyckte det kunde vara trevligt om vi köpte med oss fika. Men wienerbröden fanns bara i förpackningar om tre och vi var ju tvungen att ha fyra, så jag köpte två förpackningar. Jag tänkte att jag och Per kunde ju äta en extra... men så var Christina i Gävle och där kom vi med wienerbröd för nästan 60:- Så Janne hade sån tur att han också fick trycka i sig två stycken! På släng tog vi dom. Jag måste ju få två, jag är ju en person + 16 cm, så det är helt rättvist att jag fíck en extra. Och vi ville ju inte riskera att det sista skulle bli torrt så det var lika bra att Janne tröck i sig det.

Ja jäklar vilken lång blogg om nästan ingenting. Så blir det ibland. Håll tillgodo.

Kommentarer
Postat av: Sara

thihi kanske jag vågar erkänna att vi också redan har shoppat babykläder till lillskrutten :)

Postat av: Anonym

Haha... det är verkligen så att man hittar mer grejjer när man shoppar själv. Jag och Mattias har ju varit i Paris (världens modestad) och han har hittat skor, kläder o grejer. Jag däremot har inte hittat nåt! Jag kan inte handla när han är med.
Va roligt med baby-pyjamas. Hopppas det går bra med röjningen.. klart lill-parveln ska ha det fint när den
kommer =)

2007-09-18 @ 13:07:43
Postat av: Mimmi

Glömde o skriva namn =)
Haha... det är verkligen så att man hittar mer grejjer när man shoppar själv. Jag och Mattias har ju varit i Paris (världens modestad) och han har hittat skor, kläder o grejer. Jag däremot har inte hittat nåt! Jag kan inte handla när han är med.
Va roligt med baby-pyjamas. Hopppas det går bra med röjningen.. klart lill-parveln ska ha det fint när den
kommer =)

2007-09-18 @ 13:08:14
Postat av: Chefen

Passa på att städa så där organiserat nu medan ni kan. När "lillskrutten" kommer så kommer det att gå åt helvete med all städning ändå. Och kommer det en lillskrutt #2 lite senare så kan ni lägga ner det här med ordning och reda totalt.
MVH//En som lever i ett kaotiskt hem med två grabbar som stökar ner fortare än någon kan städa :-)

2007-09-20 @ 15:16:57
Postat av: KungErik

Till Chefen, jag har hört att det är tre killar som stökar ner och att den enda (relativt) mogne i familjen får städa, stackars henne...

2007-09-20 @ 17:17:04
URL: http://fiskfan.blogg.se
Postat av: Frida

Haha det låter jävligt lockande... vi som lyckas relativt dåligt redan nu. Jag håller med Erik, jag har också hört det...

2007-09-20 @ 21:43:47
Postat av: Lena

Ordning och reda. Det är kul när det fungerar. Jag har också shoppat lite till lilla Knutte. Tack för bilderna. Jätte mysigt :)

2007-09-26 @ 21:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback