Bebisen har vart på vattengympa!

Så har ytterligare en vecka gått. Till helgen ska vi på bröllop! Det ska bli väldigt roligt. Jag har iaf en klänning, strumpbyxor och skor. Även om jag kommer att få skavsår av skorna, men jag får väl plåstra innan. Har försökt att gå in de lite här hemma men vet inte om det hjälper.

I helgen spelade vi golftävling på Bolle. Jonas och Elin hade fixat en partävling, hur roligt som helst! Sedan var det middag och fest hemma hos dom. Tolv personer var vi så det var skoj! Var kvar till strax före två sen åkte vi hem och kröp ner i sängen.
På söndagen fortsatte vi med våran städtour. Det har gått sådär i veckan som var, eller sådär. Det har gått bedrövligt helt enkelt! Fungerar inte när man jobbar utan vi är helgstädare. Så vi fixade datarummet och hallen. Fast i hallen plockade vi inte bort så mycket saker som vi gjorde i datarummet. Så fint har det väl aldrig vart tror jag. Och så torkade jag fönstrena och hängde upp nya gardiner där. Jättefint blev det! Kanonnöjd. Så det känns snart som att det är dags att byta bort sommargardinerna i de andra rummen också.

Vi var på husvisning idag. Tänkte att vi kunde ju kolla iaf, men fy tusan. Så vill jag inte bo! Uscha. Fönstrena var nog inte utbytta sedan 1951 då huset byggdes, säkert inte ens ommålade sedan dess! Och vi som har sånna fantastiska fönster! Nä fy och tvi. Både jag och Per bor hellre längre från stan så länge vi får bo i ett anständigt hus. Någon panik är det väl inte, men det skulle vara bra skönt att kunna låta det lilla knytet ligga ute i vagnen och sova ibland. Det funkar ju inte gärna hos oss...

Igår var jag på vattenaerobic! Det heter inte vattengympa längre verkar det som...  Det var roligt, och en alldeles lagom träningsform för magen. Jag har svårt att känna av mina begränsningar, tycker liksom att jag borde klara lika mycket som vanligt men jag kände att jag var tvungen att ta det lite lugnare på vissa övningar. Men det var trevligt, Marie från jobbet var med och vi ska förhoppningsvis gå flera gånger! Och inte var det massa pensionärer som jag trodde att det skulle vara, utan flera i vår ålder och de allra flesta mellan 30-40 kanske. Krypet i magen verkade gilla värmen i bastun iaf, för då vart det fart! Eller så trodde den att vi redan var i vattnet och att det var dags att simma kanske.

Sen åkte jag till Elin och fikade för hon fyllde år. Och snäll som jag är lät jag dom kolla på Desperate Housewifes (Elin har sett alla avsnitt redan och Jonas har aldrig sett ett enda). Okej då, jag erkänner det var jag som ville kolla. Så det var väl dom som var snäll och lät mig titta :)


image287

Vi är gravid!



Kommentarer
Postat av: Sara

Nu kommer en lång kommentar här :)
1. Gud va fin du var i håret! Klippt dig? Super snyggt!
2. Köp happyfeet, sånna små gelé grejer. Har sånna på alla mina skor, har limmat fast dom med superlim. Det är världens bästa att ha i skorna! Underbart!
och 3. Kollade på bilden nyss med Johan.
S- Oj vilken mage!
J- Vem av dom?
:) Haha!

Postat av: Elin

Du måste börja uppdatera lite oftare så jag har nåt att göra om dagarna...

2007-09-28 @ 14:55:19
Postat av: Lena

Klart jag har handlat till Knutte. I Spanien :) Vad fin du var i håret på bilden. Passade jätte bra. Inte alls lik apmamman du såg i min blogg :) Mysig mage, roligt att se en helbild. Ha en trevlig vistelse i Stockholm i helgen. Hoppas vi hinner ses en sväng. Kramar

2007-09-28 @ 20:17:16
Postat av: Chefen

Hälsa Per att hans mage troligen kommer att fortsätta växa. Av någon totalt oförklarlig anledning så har min matchvikt gått upp ett antal kilo båda gångerna "vi varit gravida". Ytterligare en av naturens olösta gåtor :-)
Fin mage förresten. Din alltså!

2007-10-01 @ 10:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback