Stök och bök

Idag är jag ledig. Ska jobba i helgen. Igen. Känns sådär. Per är ju hemma, men men det är som det är. Så  nu på förmiddagen har jag hunnit städa sovrummet och tvätta lite. Även packat ner massa skor som jag inte kommer att använda innan vi flyttar.
Det var verkligen aslängesen vi dammsög sovrummet. Mamma säger att man kan tänka att det är änglatofflor som ligger under sängen istället för dammråttor. Då känns det liksom inte lika farligt, man vill ju inte att änglarna ska frysa om fötterna! Men jag tror inte att änglarna behöver tossor i storleken 42. Okej, så farligt kanske det inte var men fruktansvärt med tossor iaf. Nu får de förhoppningsvis frysa ända tills vi flyttar.
Och så har jag tvättat elken. För första gången på kanske sju år... Kanske han har badat tidigare, men det var åtminstonde flera år sedan. Så det var dags om man säger så. Ni som har barn som leker med gossedjur. TVÄTTA DOM!! För guds skull! Det är ju vidrigt vad lort det fastnar. Vattnet var inte speciellt ljust iaf...

Ikväll ska Per spela innebandymatch mot Ljusdal, så jag ska följa med och hälsa på min kusin och deras bebis. Kerstin. Hon är tre veckor nu. Ska bli roligt!

Nu slutar Per snart och då ska vi ner på banken och fixa med massa konton. Sen ska vi till Färghuset och titta på tapeter och våtmatta till badrummet!

Igår låg Per och lyssnade på magen när vi skulle sova. Då fick han sig en känga i kinden. Fast bara en liten försiktig dutt. Vår lilla älskling! 30 cm mellan huvud och fot, redan! Otroligt.

Jag tycker förresten att mina vader har blivit större. Jobbigt om det redan kommer vätska! Tur att jag har världens smalaste kråkvader i vanliga fall. Nu börjar de se mer normal ut.
Per säger att jag börjar få en mammakropp. Han tycker att det är jättemysigt. Jag tycker om att magen blir en mammamage, men mer mamma än så behöver jag inte bli...

Och om jag fick önska, så önskar jag att mina mammatuttar fortsätter att vara mammatuttar för resten av livet!


Kommentarer
Postat av: KungErik

Mammatuttar, du menar tuttar med mjölk?

Annars finns det ju bra doktorer som fixar det där åt dig efteråt. Inte så dyrt heller...
Jag har ett visitkort från en i Falun du kan få...

Postat av: Frida

Ja precis. Det är mjölken jag vill åt! Eller inte :)

En dag kanske jag kommer och ber på mina bara knän efter det där visitkortet ;)

2007-10-23 @ 11:20:29
URL: http://fofroridoda.blogg.se
Postat av: Näsan

Hehe frida tuttar i all ära men de blir jobbigt i längden.. Nu vill jag att du ska uppdatera oss med mer info!

2007-10-25 @ 15:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback