Jag är kär i min mage

Jag är sprudlande lycklig! De säger att det lyser om mig på jobbet :) Det känns bra, för jag känner mig otroligt lycklig! Vi ska bli en familj på riktigt och bo i hus och allt! Och magen är så fin. Per tycker också att den är fin. Häromdagen sa han "åh vad fin den är magen!". Än så länge trivs jag utmärkt med att vara gravid!

Imorgon ska vi betala handpenningen på huset, sen går det inte att ångra sig mer. Jag spenderar mycket tid med att titta på tapeter och badrum. Vi har bestämt att vi ska köra på våttapet istället för kakel. Folk får tycka som de vill, de vi har pratat med tycker att det är en jättebra idé. Det blir så mycket mer jobb och pengar om det ska kaklas, och efter att anticimex besiktigade huset och pratade lite om badrum så känns det mycket säkrare att sätta matta. Trots att det var en liten vattenskada i det här badrummet... visade det sig. Men det gjorde inget, för felet ska åtgärdas innan vi tar över och det lät som att vi kunde få börja jobba med badrummet så fort hantverkarna var klar, vilket innebär att vi kanske kan bli färdiga innan vi flyttar in till och med! Om vi har tur!

Imorgon ska jag på vattenaerobics igen. Har vart lite förkyld så jag har inte gått nått förra veckan och inte den här heller. Och jag och Marie har ju köpt oss ett terminskort så det är väl bäst att utnyttja det! Var ju lägligt, mitt i flyttandet och allt!

Var till barnmorskan igår. Jag har gått upp 4 kg. Vilket inte är mycket. Men måttet på magen var mitt emellan kurvorna så den växer som den ska, och det var huvudsaken! Hjärtat pickade på som vanligt så bebisen verkar må bra.

Många som frågar vad jag tror att det är, men jag vet inte alls. Först så fick jag för mig att den var en kille, men det var nog mest för att jag tycker om rosa så mycket och att det därför inte skulle komma en tjej. Sen trodde jag att det nog var en tjej. Men jag vet inte på vilka grunder. Finns ju inte så mycket mer att välja på... så vi får väl se.

Inte lång tid kvar nu innan vi ska till Sala och ses allihopa! Kul det ska bli!


Kommentarer
Postat av: Lena

Kul att läsa om magen! Den är fin! Kan tänka mig att det känns kul att titta på tapeter. Eller? Hittar du några fina? Det spelar ingen roll om det är en pojke eller en flicka för det är väl en Knutte iaf? :) Hoppas vi kan ses en sväng i helgen. Vi får höras. Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback