Bebisen ska få en egen gräsmatta!

Jag och Per håller verkligen på att bli vuxna på allvar. För Pers del kanske det är dags, han är ju ändå över 30...! Vi är from 1/12 ägare till ett hus! Eller vi har skrivit på papprena och det, men from 1/12 får vi bo i det!! Jag och Per och magen ska bo där innan det blir jag och Per och bebisen! Vi kan ångra oss till 18/10, sen är det skrivit i sten. Vi ska ta dit anticimex som ska göra en besiktning på måndag, och troligen visar den inget speciellt och då är det bara att köra.
Jag har ju redan börjat packa grejer så det vore riktigt trist om det skulle visa sig vara mögel i hela huset... Men det tror jag inte, för det är byggt 1985. Vi kollade på det i söndags, var med på budgivning i tisdags och skrev papper igår. Så det har verkligen gått fort! Vi har ju knappt hunnit kika på det! Men det var så himla bra, och det kan bli så fint om vi bara får pyssla till lite och byta tapeter och greja!
Jag vill att vi ska göra om badrummet också. Det är inte kaklat och gör vi det inte nu innan filuren kommer så kommer det inte att bli på flera år. För vem vill renovera ett badrum med en bebis som skiter ner sig titt som tätt?! Är det förresten någon som vet en duktig badrumsläggare?

I Granbo ligger huset förresten. Så vi ska flytta ut till skogen :)

image297

image298



Kommentarer
Postat av: Malin

GRATTIS till huset! Ser verkligen jättefint ut! Nu är DU vuxen!! hehe

2007-10-12 @ 12:41:55
Postat av: Lena

Gud vad kul Frida! Hur känns det att lämna lägenheten då? Den är ju ändå ganska speciell. Fast hus med gård när man ska ha barn är ju helt klart oslagbart. Grattis, jätte roligt! Då kan vi ha grillparty på eran gård i sommar och spela kubb och krocket! ALlt bra med er? Kramar

2007-10-12 @ 18:44:59
Postat av: Helen

Stort grattis till huset, och lycka till med magen och bebisen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback