Höggravid!

Godmorgon.

Det är en tidig dag på jobbet idag. Krypet är också vaket. Fast det är ett stort kryp nu. Över 35 cm och väger ca 1300 gram! Det är ju helt otroligt. Jag har precis gått in i vecka 29 nu. Jag har 85 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. 85 dagar, det är sjukt lite! När man har kommit in i den tredje trimestern (det kallas så, graviditeten är indelad i tre delar) räknas man som höggravid. Har ni hört... Frida är höggravid! Jag känner mig faktiskt inte så höggravid, och det är ju skönt.
Men igår när vi höll på och packa så fick jag en molande värk i ryggslutet och jag tror att jag kände av något som kan liknas med sammandragningar kanske... Det gjorde liksom lite ont i magen, och det har det inte gjort tidigare. Men det gick över. Är väl kroppen som förbereder sig inför den kommande förlossningen.

Vi har blivit kallade till föräldragrupp också! Det ska bli roligt att se vilka andra som ska ha barn i samma veva. Och så ska vi få lära oss om andning, avslappning, förlossningen och massa andra braiga saker! Per tycker också att det ska bli lika intressant som mig... hrm ;)
Han tycker att han har läst på så mycket att han redan kan massivs. Och han har läst mycket, men jag vill då verkligen lära mig att slappna av och andas rätt! Jag som började stortjuta när jag ramlade i trappen förra veckan! Men ni ska veta att det blev ett jädrans stort blåmärke som bara har växt sedan dess! Jag har aldrig haft ett sånt stort blåmärke förr... Per trodde att det var för att jag har mer blod i kroppen nu, för att jag är gravid. Se så duktig han är :)

Förutom allt som händer runt magen så väntar vi bara på att få flytta. Per var till huset igår med Zäta som ska hjälpa oss att tapetsera. Tur att man har snälla vänner! Det kommer att kännas skönt när vi väl är på plats. Jobbigt att packa på ett ställe och ha huvudet på ett annat. Det är så mycket som man ska tänka på! Allt från banklån till tapeter och torktumlare... Men det är roligt också!

Är så glad över att filuren kommer att kunna sova ute i vagnen och att vi kommer att ha en egen gräsmatta att mysa på!

Kommentarer
Postat av: Sara

85 dagar, det är inte alls långt kvar nu :) Men nu är det så här att jag har fått nerdrag på semestern i feb så jag hoppas verkligen du håller bf nu! Känn ingen press :)

Postat av: Helena

Lite man får tänka på om man har blogg, man lägger ut sig till alla ;)
Pluggar och väntar på min op, så de är väl okej.
Hoppas de är bra själv med dig å lillen.
//Helena

2007-11-15 @ 19:10:02
URL: http://pisaang.blogg.se
Postat av: Lena

Å Frida. Jag vill vara där och hjälpa dig och följa din graviditet. Min lägenhet är iaf såld nu så i jul är jag ledig och då kan vi fika :) Sköt om er! Kramar

2007-11-16 @ 21:29:58
Postat av: Sara

Jag har redan försökt med allt. Känns förjävligt!
=(

2007-11-17 @ 21:02:41
Postat av: Sara

Såg d andra du hade skrivit nu, 3000 för fyra. Vi har en över om du är sugen att gå :)

2007-11-18 @ 10:32:59
URL: http://strawberrydaquiri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback