Granbo anropar omvärlden.

Dålig info från mitt håll. Jag vet. Men vi har liksom inte kopplat in datorn ännu hemma. Känns inte som att det har vart prio ett. Ledsen läsare, men så är det.

Vi har bott i huset nu sedan den 23:e. På morgonen den 24:e när vi satt i sängen och kollade ut genom fönstret så såg vi rådjur i skogen nedanför! Jättemysigt. Vi har skog direkt på baksidan, så vi har faktiskt lingonris på vår tomt! Sen när jag blir vuxen på riktigt kan jag koka lingonsylt på lingon från min skog! Eller så köper jag en burk på Ica...

Allt som har med tapetetsering och målning är nu klart!! Eller det har vart klart sedan i söndags, så den delen har verkligen flytit på bra. Jag kan inte göra annat än att återigen tacka Tomas, undrar när det hade vart klart om vi skulle ha kladdat med tapetlim själv... Underbara du! 
Bara badrummet som är kvar. Eller det är ju klart det med, nya mattan är inlagd men rörmockaren har inte vart där ännu. Eftersom det var en vattenskada som gick på säljarens försäkring så ska badrummet återställas, vilket betyder att vi inte behöver betala något för att badkar, dusch och sånt ska installeras! Utan det går på hans försäkring. Utmärkt! Vi vet dock inte när de kommer ännu... de lovade att återkomma till Per igår vilket de inte gjorde! Jag hoppas att det helst blir imorgon så det är klart till helgen! För igår kväll fick jag duscha på jobbet... inte så fräscht!

Så fort vi har fått in datorn hemma ska jag lägga upp lite bilder så ni får se hur fint vi har det! Vi trivs så himla bra i vårt hus i skogen. Jättemysigt. Det kommer ju att ta lite tid att få i ordning allt, men det är inget jag känner panik över. Får försöka göra så mycket som möjligt de dagar man är ledig. Man måste få vila i soffan framför vår nya 42" LCD TV också! Och elda lite i brasan. Åh, det är så mysigt att elda!

Jag vill passa på att tacka mina underbara föräldrar och svärföräldrar som har hjälpt till massa med städning och allt möjligt annat i både vår gamla lägenhet och det nya huset! Allt hade tagit så mycket längre tid utan er. TACK! Tack även till farmor som torkade alla fönster i lägenheten, även fast det blev kallt, bäckmörkt och utan lampa...


Jag är lycklig. Per är lycklig. Vi är lyckliga!



Kommentarer
Postat av: Sara

Vi hade faktiskt planerat att komma förbi på fredag kväll och hälsa på eftersom vi ändå hade vägarna förbi, vore kul och se hur ni har det i nya huset.
Vi får höras imorgon innan vi åker! =)
Sköt om er!
Kram

Postat av: Sara igen

Och angående atombomden så finns det någon i familjen Forsman/Berg som också är i närheten skulle jag tror, och det är inte mig själv jag syftar på då! haha :)

2007-11-29 @ 13:48:14
Postat av: Näsan

Så länge ni är lyckliga så är allt som de ska!!

2007-11-29 @ 16:48:54
Postat av: Chefen

Hmmmm... Nu börjas det minsann. "Vi väntar på att rörmokaren ska ringa" Han hade lovat att ditt och datt. Welcome to the wonderful world of HANTVERKARE! Ett besynnerligt släkte som inte riktigt fungerar som vi andra liksom. En vecka kan i deras värld betyda en vecka räknat från om en månad fram i tiden. Om du fösrtår hur jag menar.

Ett gott råd -- HA TÅLAMOD.

Må så gott med mage, hus och make. Nej just ja, det där med maka/make har ni ju kvar för att bli en RIKTIG familg, he he.

2007-11-30 @ 08:01:41
Postat av: Stavningsmaffian

FÖRSTÅR och FAMILJ skulle det givetvis stå i förra inlägget :-)
MVH//Stavningsmaffian

2007-11-30 @ 08:04:34
Postat av: Frida

Meeeeen! Inte vara på det där viset nu! Idag ska jag till
Beijer och K R Ä V A vårt nya handfat till badrummet eftersom det redan är två veckor försenat... Och den förbannade VVS firman har fortfarande inte ringt. Du vet hur en diskussion med en arg Frida kan se ut, det blir inte alltid så mysigt! Och jag förstår ditt tänk ang familj, du är ju uppväxt på 30 talet typ, då alla gifte sig...

2007-11-30 @ 08:11:37
URL: http://fofroridoda.blogg.se
Postat av: Lena

Ja visst är jag duktig :) Jag vill ju gärna ha det gjort när jag åker hem. Roligare att handla här :P Allt bra med er? Kramar

2007-12-04 @ 21:27:42
URL: http://lenawe.blogg.se
Postat av: Coach Outlet

I’m still waiting for some interesting thoughts from your side in your next post thanks.

2010-12-28 @ 04:33:42
URL: http://www.coach7stores.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback