Disco... i MAGEN!

Jättelugnt på jobbet nu efter lunch. Ganska skönt faktiskt. Sitter och läser massa gamla inlägg från tidigare i år, jäklar vad aktiv jag var och skrev inlägg nästan varje dag! otroligt. Nu blir det max ett i veckan. Och då blir det ofta långa summeringar om vad som hänt. Kanske ska försöka skriva lite mindre men lite oftare...?

Har ju lovat att skriva om Sala också. Men jag gör det hemifrån istället så jag kanske kan lägga upp lite fler bilder samtidigt.

Igår var jag och Per duktiga. Vi gick igenom en och en halv vind. Vi har tre kan man säga. Och bara på den biten är det två stora svarta säckar som ska kastas, två kartonger och tre pappkassar med kläder som ska bort och en massa elkablar och gamla telefonladdare som ska till tippen.
Skönt att få bort massa. Sist vi flyttade var vi bedrövliga. Vi märke kartonger med "in på vinden" för att vi visste att vi inte skulle använda det! Vilka puckon. Iväg med det bara. Så nu har jag slängt massa skolarbeten och sånt, men vad ska jag med det till... egentligen. Visst kan det vara kul att veta att jorden är ca 4,6 miljarder år för det hade jag ingen aning om nu. Hittade ett gamalt naturhistoriskt prov från gymnaiset. Tråkigt att man glömmer allt sånt.
Men nu har jag ju fullt sjå med att lagra allt jag behöver veta om blöjor, vagnar, barnsjukdommar och annat viktigt så det är klart att man måste avvara lite plats där uppe :)

Efter att vi hade plockat massa på vinden la jag mig i soffan en stund och jäklar vad filuren sparkades. Det var disco i magen! Roligt att ligga på rygg och se hur hela magen böljar. Kittlas gör det också! Per hostade jättehögt och direkt efter det ljudet så sparkades det i magen. Så den reagerade säkert på det höga ljudet. Otroligt att jag redan har gått in i vecka 27! 6 kg har jag gått upp verkar det som. 2 kg på drygt 2 veckor... fortsätter det så, ett kg i veckan så kommer jag att stanna på... 19 KG!! Okej, Helene jag vet att du gick upp över 20 men jag stannar helst runt 10-12 sådär :)

I tisdags var jag och Marie på vattengympa. Hade halsbränna när jag kom hem. Fick halsbränna igår när vi städade vinden också. Drygt. Får det när jag anstränger mig verkar det som. Idag ska vi också iväg på vattenaerobics. Så det blir två dagar den här veckan. När vi strechade så började bäsen i magen att ha egen vattengympa! Så roligt när den sparkar som en tok :)

I måndags var Helene, Johan och Klara och hälsade på. Vi tittade på bebisens kläder och Klara är jättefascinerad över allt som har med bebisen att göra. Hon tycker det är roligt att titta i massa tidningar och så pekar hon på olika babysitters och grejer som hon tycker att bebisen ska ha. Söt.

Åh vad vi längtar efter att få flytta in i VÅRT hus!!! Ska bli så himla underbart!

När jag började inlägget, skrev jag att det var jättelugnt... det började ringa i samma stund som jag började skriva. Så det tog sin lilla tid att knåpa ihop allt det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback