Förberedelser

Imorgon far vi! Klockan tio åker jag och pappa till Arlanda. Där möter vi upp med Johan och sedan går flyget 14.15. Hoppas på fint väder i Skåne. Enligt SMHI så kommer det att vara helt okej värmemässigt men det kommer att blåsa. Vilket inte är ovanligt såklart när det gäller de södra delarna av Sverige. Och vi ska ju faktiskt spela golf på Sveriges nästan sydligaste punkt, i Falsterbo och i Ljunghusen.

Idag slutade jag vid lunchtid. Käkade lunch med Helene och Åsa på Mr Bean. Sen åkte jag hem och börjde packa. Har nu gjort klart alla punkter på min lista inför morgondagen, bara någon grej kvar som ska packas ner. Har även tvättat en tvätt och torkat fönstrena och bytt gardiner i vardagsrummet. Så nu blev det ljust och fint.

Har också vart väldigt duktig och kollat oljan, kylarvätska och diverse andra behållare i motorn + att jag har kollat däckluft och tvättat fönstrena både på insidan och utsidan. Utan att någon har sagt åt mig att göra det! Duktiga jag.

Pappa förstår verkligen inte att jag är duktig på att fixa med saker. Han undrade hur det skulle bli med hyrbilen, vad vi måste betala när vi är i Skåne, om jag verkligen inte hade spenderat pengarna som jag fått av alla till hans resa... Han får ju detta i 50-års present så han behöver liksom inte betala nåt. Mat på sin höjd. Jag har räknat säkert 10 gånger på allt och det borde räcka till alla utgifter. Möjligen att det saknas till alla bensinpengar i Skåne. Men jag har till och med kollat de avstånd som vi kommer att åka med hyrbilen så det borde räcka. Jag har en hel sida i ett A4 block med uträkningar och uppspaltningar angående den här resan. Jag har skrivit ut vägbeskrivningar både till Lunds GK och till Scandic från flygplatsen, beroende på vart Per är då vi kommer. Jag har koll!!

Ska käka nåt nu sen ska jag läsa lite. Vill verkligen läsa min nya bok hela tiden.

image128

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback